| Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Öğrencilerin: -Gelişmekte olan teknolojilerin kullanımı ve kapasiteleri ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenmek ve tartışması - Bu teknolojilerin yaygın kullanımının sosyal, ekonomik ve politik sonuçları hakkında eleştirel düşünebilmesi -Gelişen teknolojilerin etik kullanımını anlaması -İletişim kampanyası içeriği oluşturmak için gelişen teknolojileri kullanma becerisi kazanması beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, son yıllarda yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi kuruluşların ve halkın birbirleriyle ilişki kurma biçimini değiştiren yeni teknolojilerin benimsenmesiyle birlikte iletişim alanına kazandırılan yeni becerilere odaklanmayı amaçlamaktadır. Bu ders, iletişim kampanyalarında çevrimiçi teknolojilerin kullanımına ilişkin vaka çalışmalarının yanı sıra yeni teorik bakış açılarını ve etik konuları kapsayacaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gelişen teknolojilerin sosyal, politik ve ekonomik sonuçları hakkında eleştirel düşünmek
- 2- Gelişen teknolojilerin kapasitelerine ilişkin mevcut teorileri ve bunu kullanan dijital kampanyaları analiz etmek
- 3- Belirli bir projede ekibin üretken bir üyesi olarak çalışmak
- 4- Yazılı materyali ve vaka çalışmalarını sınıfta sunmak
- 5- Yeni teknolojileri kullanarak içerik oluşturmak
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler, ödevler, sınıf içi konu tartışmaları, sunumlar ve atölyeler |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
n/a |
| 2 |
Gelişen Medyanın Tanımı |
Haftalık Okuma Listesi |
| 3 |
YZ’nin Kapasitesi ve Sonuçları |
Haftalık Okuma Listesi |
| 4 |
Otantik İletişim |
Haftalık Okuma Listesi Tartışma |
| 5 |
YZ ile Bilgi Üretimi |
Haftalık Okuma Listesi |
| 6 |
İletişim Kampanyalarına Değişen Medyanın Girişi |
Haftalık Okuma Listesi Sunum |
| 7 |
İletişim Kampanyalarında YZ Kullanımı |
Haftalık Okuma Listesi |
| 8 |
Efektif Komut Yazım Atölyesi 1. Kısım |
Haftalık Okuma Listesi |
| 9 |
Efektif Komut Yazım Atölyesi 2. Kısım |
Haftalık Okuma Listesi |
| 10 |
Degişen Medya ve Etik |
Haftalık Okuma Listesi Ödev 1 |
| 11 |
YZ Kullanımı Üzerine Vaka Çalışmaları |
Haftalık Okuma Listesi |
| 12 |
İletişim, Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik |
Haftalık Okuma Listesi |
| 13 |
İletişim Kampanyalarında VR Kullanımı |
Haftalık Okuma Listesi |
| 14 |
Ödev 2 Soru-Cevap |
n/a |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek