DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Gelişen Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar NMD 418 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrencilerin: -Gelişmekte olan teknolojilerin kullanımı ve kapasiteleri ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenmek ve tartışması - Bu teknolojilerin yaygın kullanımının sosyal, ekonomik ve politik sonuçları hakkında eleştirel düşünebilmesi -Gelişen teknolojilerin etik kullanımını anlaması -İletişim kampanyası içeriği oluşturmak için gelişen teknolojileri kullanma becerisi kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, son yıllarda yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gibi kuruluşların ve halkın birbirleriyle ilişki kurma biçimini değiştiren yeni teknolojilerin benimsenmesiyle birlikte iletişim alanına kazandırılan yeni becerilere odaklanmayı amaçlamaktadır. Bu ders, iletişim kampanyalarında çevrimiçi teknolojilerin kullanımına ilişkin vaka çalışmalarının yanı sıra yeni teorik bakış açılarını ve etik konuları kapsayacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gelişen teknolojilerin sosyal, politik ve ekonomik sonuçları hakkında eleştirel düşünmek
  • 2- Gelişen teknolojilerin kapasitelerine ilişkin mevcut teorileri ve bunu kullanan dijital kampanyaları analiz etmek
  • 3- Belirli bir projede ekibin üretken bir üyesi olarak çalışmak
  • 4- Yazılı materyali ve vaka çalışmalarını sınıfta sunmak
  • 5- Yeni teknolojileri kullanarak içerik oluşturmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, ödevler, sınıf içi konu tartışmaları, sunumlar ve atölyeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş n/a
2 Gelişen Medyanın Tanımı Haftalık Okuma Listesi
3 YZ’nin Kapasitesi ve Sonuçları Haftalık Okuma Listesi
4 Otantik İletişim Haftalık Okuma Listesi Tartışma
5 YZ ile Bilgi Üretimi Haftalık Okuma Listesi
6 İletişim Kampanyalarına Değişen Medyanın Girişi Haftalık Okuma Listesi Sunum
7 İletişim Kampanyalarında YZ Kullanımı Haftalık Okuma Listesi
8 Efektif Komut Yazım Atölyesi 1. Kısım Haftalık Okuma Listesi
9 Efektif Komut Yazım Atölyesi 2. Kısım Haftalık Okuma Listesi
10 Degişen Medya ve Etik Haftalık Okuma Listesi Ödev 1
11 YZ Kullanımı Üzerine Vaka Çalışmaları Haftalık Okuma Listesi
12 İletişim, Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik Haftalık Okuma Listesi
13 İletişim Kampanyalarında VR Kullanımı Haftalık Okuma Listesi
14 Ödev 2 Soru-Cevap n/a


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Dersin tüm okumaları dijital/rezerv olarak sağlanacaktır. (Khas Learn ve/veya Khas Bilgi Merkezi’nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 2 40
Sunum/Jüri 1 20
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 20
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev22550
Sunum/Jüriye Hazırlık21428
Diğer Uygulamalara Hazırlık31030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5