DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Tipografi VCD 338 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerden, hem manuel hem dijital araçlar kullanarak deneysel tipografik kompozisyonlar üretmeleri, kavramsal fikirlerini görsel olarak ifade etmeleri, tipografi, baskı ve görsel iletişim standartlarını yaratıcı bir şekilde sorgulamaları ve tasarım ile üretim süreçlerinde yenilikçi ve etkili tipografik uygulamalara odaklanmaları beklenir.
Dersin İçeriği: Ders, zorluk seviyesi giderek artan 3 bireysel projeden oluşur. Ders süresince öğrenciler tartışma, araştırma ve eleştiri süreçlerine katılırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tipografi aracılığıyla kavramsal ve deneysel fikirleri anlamak ve uygulamak
  • 2- Deneysel tipografi, mizanpaj, sayfa tasarımı, görsel/metin ilişkileri ve sıralama konularında beceriler geliştirebilir.
  • 3- Metinleri yaratıcı ve deneysel biçimlerde anlamlı iletişimlere dönüştürmek
  • 4- Deneysel tipografi tasarımı için manuel yöntemler ve/veya dijital yazılımlar kullanabilir.
  • 5- Tasarım ve üretim süreçlerinde deneysel, yenilikçi ve etkili tipografik uygulamaları benimser.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Proje 1 2. Proje 2 3. Proje 3 Modüller genellikle, modül kapsamında analiz edilecek kavramın gerekliliğini vurgulayan bir sunumla başlar. Daha sonra öğrencilerden, gözlemlerini paylaşmaları ve kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenerek, bilgiyi içselleştirmeleri amaçlanır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası
2 Tipografi ve Deneysellik Modül hakkında görsel sunum
3 Harf Anatomisi ve Yapıbozumu Modül hakkında görsel sunum
4 Malzeme ve Biçim Üzerine Denemeler Modül hakkında görsel sunum
5 Proje 1 Öğrenci Sunumları
6 Sistemler, Kurallar ve Rastlantı Modül hakkında görsel sunum
7 Kinetik Tipografi / Zaman Modül hakkında görsel sunum
8 Dil, Anlam, Ses Modül hakkında görsel sunum
9 Proje 2 Öğrenci Sunumları
10 Mekansal Tipografi / 3D Deneyler Modül hakkında görsel sunum
11 Deneysel Sistem Geliştirme Öğrenciler, öğretim görevlisinin ek önerileriyle bireysel araştırma ve içerik toplama çalışmaları yürütürler.
12 Alan Gezisi
13 Değerlendirme haftası Öğrenci Sunumları
14 Proje 3 / Final Sunumları Öğrenci Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

· The Typographic Experiment: Radical Innovation in Contemporary Type Design, Teal Triggs
· The Visible Word: Experimental Typography and Modern Art, Johanna Drucker
· Thinking with Type, Ellen Lupton
· Slanted Experimental Type 3.0, Slanted Publishers
· Slanted Experimental Type 2.0, Slanted Publishers
· Slanted Experimental Type, Slanted Publishers


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 4 10
Proje 3 40
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 3 30
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama4416
Proje31545
Ödev248
Sunum/Jüriye Hazırlık3515
Toplam İş Yükü (saat):126


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5