| Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarım |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilerden, hem manuel hem dijital araçlar kullanarak deneysel tipografik kompozisyonlar üretmeleri, kavramsal fikirlerini görsel olarak ifade etmeleri, tipografi, baskı ve görsel iletişim standartlarını yaratıcı bir şekilde sorgulamaları ve tasarım ile üretim süreçlerinde yenilikçi ve etkili tipografik uygulamalara odaklanmaları beklenir. |
| Dersin İçeriği: |
Ders, zorluk seviyesi giderek artan 3 bireysel projeden oluşur. Ders süresince öğrenciler tartışma, araştırma ve eleştiri süreçlerine katılırlar. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tipografi aracılığıyla kavramsal ve deneysel fikirleri anlamak ve uygulamak
- 2- Deneysel tipografi, mizanpaj, sayfa tasarımı, görsel/metin ilişkileri ve sıralama konularında beceriler geliştirebilir.
- 3- Metinleri yaratıcı ve deneysel biçimlerde anlamlı iletişimlere dönüştürmek
- 4- Deneysel tipografi tasarımı için manuel yöntemler ve/veya dijital yazılımlar kullanabilir.
- 5- Tasarım ve üretim süreçlerinde deneysel, yenilikçi ve etkili tipografik uygulamaları benimser.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Proje 1 2. Proje 2 3. Proje 3 Modüller genellikle, modül kapsamında analiz edilecek kavramın gerekliliğini vurgulayan bir sunumla başlar. Daha sonra öğrencilerden, gözlemlerini paylaşmaları ve kavramla ilgili küçük projeler yapmaları istenerek, bilgiyi içselleştirmeleri amaçlanır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Oryantasyon Haftası |
|
| 2 |
Tipografi ve Deneysellik |
Modül hakkında görsel sunum |
| 3 |
Harf Anatomisi ve Yapıbozumu |
Modül hakkında görsel sunum |
| 4 |
Malzeme ve Biçim Üzerine Denemeler |
Modül hakkında görsel sunum |
| 5 |
Proje 1 |
Öğrenci Sunumları |
| 6 |
Sistemler, Kurallar ve Rastlantı |
Modül hakkında görsel sunum |
| 7 |
Kinetik Tipografi / Zaman |
Modül hakkında görsel sunum |
| 8 |
Dil, Anlam, Ses |
Modül hakkında görsel sunum |
| 9 |
Proje 2 |
Öğrenci Sunumları |
| 10 |
Mekansal Tipografi / 3D Deneyler |
Modül hakkında görsel sunum |
| 11 |
Deneysel Sistem Geliştirme |
Öğrenciler, öğretim görevlisinin ek önerileriyle bireysel araştırma ve içerik toplama çalışmaları yürütürler. |
| 12 |
Alan Gezisi |
|
| 13 |
Değerlendirme haftası |
Öğrenci Sunumları |
| 14 |
Proje 3 / Final Sunumları |
Öğrenci Sunumları |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek