Akademik Birim: |
Meslek Yüksek Okulu |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Adobe programlarını kullanabilmek |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Seviye Belirtilmemiş |
Dersin Koordinatörü: |
Esra ÖZKURT |
Dersin Amacı: |
Grafik tasarımın tüm alanlarını kapsayan, temel olarak kurumsal kimlik, tanıtım ve pazarlama iletişimi gibi alanlarda yaratıcılığın geliştirilerek, öğrencinin farklılık yaratma, doğru düşünme doğru değerlendirme, araştırma, proje konusu hakkında yenilikçi yaklaşımlar geliştirme, hızlı çözüm üretme gibi gerek teorik bilgiler gerekse Adobe Photoshop , Adobe İllustrator ve Adobe In Design programlarının kullanımını geliştirmek amacı üzerine oluşturulan uygulamalarla öğrencinin iyi bir tasarımcıda bulunması gereken altyapısının hazırlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, mesleki bilgisayar programlarının kullanımını geliştirmek amacıyla, bir kurumsal kimliği oluşturan grafik çözümlemelerdeki tasarım mantığı, kuralları ve uygulamaları teorik ve örneklemelerle anlatılır. Tasarım aşamaları öğrenci ile bire bir iletişim kurularak, öğrencinin hazırladığı taslaklar üzerinden yapılan yorum ve eleştirilerle tamamlanır. Tasarım aşamaları 14 haftalık programda detaylı olarak açıklanmaktadır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tasarım problemini tanımlar.
- 2- Mesleki bilgisayar programlarının kullanımını geliştirir.
- 3- Problem odağında çeşitli, farklı çözümler önerir.
- 4- Yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımış olur.
- 5- Grafik tasarıma ilişkin projelendirme esaslarına ve tekniklerine hakim olur.
- 6- Mesleki anlatım ve görselleştirme tekniklerini uygular.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım, Uygulama, Bireysel Çalışma. Teorik, teknik ve pratik uygulama örnekleriyle anlatım, birebir çalışma ve değerlendirme yapılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş, tanışma, ders planı hakkında bilgi verilmesi. Proje konularının öğrencilere açıklanması, gerekli olan proje araştırmalarının yapılmasının istenmesi. |
|
2 |
Kurum Kimliği (Görsel Kimlik) nedir ve içersindeki ögeler nelerdir? Örnekler eşliğinde aktarılması ve uygulama için giriş. |
|
3 |
Öğrencilerden amblem/logo eskizleri üzerinde çalışmalarının istenmesi, uygulamaya geçiş. |
|
4 |
Öğrencilerin yapmış oldukları amblem/logo uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılması. |
|
5 |
Öğrencilerin yapmış oldukları amblem/logo uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılması. |
|
6 |
Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımı çalışmaları üzerinde uygulamaların yapılması |
|
7 |
Öğrencilerin yapmış oldukları Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımı uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi. |
|
8 |
Vize Haftası (Kartvizit, antetli kağıt, zarf tasarımı, cepli dosya, firma üye kartı, çalışan personel kartı tasarımlarına ait paftaların Teslimi) |
|
9 |
Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner)çalışmaları üzerinde uygulama ve tashihlerin yapılması |
|
10 |
Öğrencilerin yapmış oldukları Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner) uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi. |
|
11 |
Öğrencilerin yapmış oldukları Poster Tasarımı ve Basın Kampanyası(e-reklam, e-banner, rulo banner) uygulamaları üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi. |
|
12 |
Ambalaj kağıdı, Alışveriş Poşeti, Bilboard,Tabela,Broşür, Promosyon malz, araç üstü ve web sitesi giriş sayfası tasarımları üzerinde tashihlerin yapılması |
|
13 |
Öğrencilerin yapmış oldukları Ambalaj kağıdı, Alışveriş Poşeti, Bilboard,Tabela,Broşür, Promosyon malz, araç üstü ve web sitesi giriş sayfası tasarımlarının uygulamalarıı üzerinde tashihlerin yapılmasına devam edilmesi. |
|
14 |
Tüm proje çalışmaları üzerinde son tashihlerin yapılması |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
•BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara
•BİGAT, Ç., (2008), Grafik Tasarım Ders Notları, İstanbul
•GMK, «DEDİ Kİ-06 PAUL RAND», Çev. Kerem Özkut, GMK Yay., İstanbul
•OKAY, Ayla, (2002), Kurum Kimliği, 3.bs., MediaCat, İstanbul
•SCHMİTT, B. ve SİMONSON, A.,(2000) «Pazarlama Estetiği, Marka Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi», çev. Zelal Ayman,
Sistem Yay., İstanbul
• AMBROSE, G. ve HARRİS, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yay., İstanbul
.www.pinterest.com
|
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
OC2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
OC3 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
3 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
2 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek