Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Medya | CF 101 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Mine Bertan Yılmaz |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin; 1. Temel iletişim kuramlarına hakim olmaları, 2. Medya sektörünün farklı bölümleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmaları, 3. Medya ve iletişim alanındaki problemlere yönelik eleştirel bakış açısı geliştirebilmeleri,beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders iletişim kuramlarına, güncel kitle iletişim sistemlerine ve bu sistemlerin gelişimlerindeki farklı faktörlere – tarihsel, ekonomik, politik ve kültürel – yönelik genel bir giriş sağlayacaktır. İnternet, radyo, televizyon, sinema, gazete, reklamcılık ve halka ilişkiler gibikültür endüstrilerinin yanı sıra küreselleşme gibi daha kapsamlı konular incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler, Tartışmalar, Vaka Çalışmaları, Saha Çalışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Ders Planı | Ders Planı |
2 | İletişimi Tanımlama | Okuma Ödevi |
3 | İletişim Modelleri ve İletişimde Temel Yaklaşımlar | Okuma Ödevi |
4 | İletişim Formları | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
5 | İletişim Kuramları | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
6 | İletişim Etiği | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
7 | Dilbilim, İletişimde Söylem ve İktidar | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknolojik Determinizm veya Network Toplumu? | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
10 | Dijital Çağda Kamu İletişimi | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
11 | Kamu Hizmeti Medyası ve Yayıncılığı | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
12 | Kurumsal ve Siyasal İletişim | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
13 | Küreselleşen Dünyada Medya ve Siyaset | Okuma Ödevi, Grup Sunumu |
14 | Tekrar | Ders Tekrarı, Grup Sunumu |
1. Robertson, Alexa. Media and Politics in a Globalizing World. 1st ed. Cambridge ; Malden, MA: Polity, 2015. 2. Volkmer, Ingrid. The Global Public Sphere: Public Communication in the Age of Reflective Interdependence.Cambridge: Polity, 2014. 3. Kovarik, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. New York: Continuum, 2011. 4. Ibarra, Karen Arriaza, Eva Nowak, and Raymond Kuhn, eds. Public Service Media in Europe: A Comparative Approach. Routledge Studies in European Communication Research and Education. London ; New York: Routledge, 2015. 5. Turow, Joseph. Media Today: An Introduction to Mass Communication. New York: Routledge, 2009. 6. Dominick, Joseph. The Dynamics of Mass Communication. New York : McGraw-Hill Higher Education, 2009. 7. Schulz, Peter and Cobley, Paul. Theories and Models of Communication. In Handbooks of Communication Science.Berlin : De Gruyter Mouton, 2013. 8. Severin, Werner J. Communication Theories: Origins, Methods, and Uses in the Mass Media. New York ; London :Longman, 2010. 9. Patterson, Philipp and Wilkins, Lee. Media Ethics: Issues and Cases. New York: McGraw-Hill, 2011. 10. Scollon, Ron, Wong, Suzanne and H. Jones, Rodney. Intercultural Communication: A Discourse Approach.Chichester, West Sussex, U.K.; Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2012. 11. Olins, W. (2000). Why companies and countries are taking on each other’s roles. Corporate Reputation Review,3(3), 254–265. |
1. Ders Kitabı 2. Ders Notları 3. Grup Sunumları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 5 |
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 3 | 11 | 33 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
OC2 | 2 | 1 | 2 | |||||||
OC3 | 1 | 2 | ||||||||
OC4 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
OC5 | 1 | 2 |