Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri
kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek.
- 2- Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak.
- 3- Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa evrilmek.
- 4- Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek.
- 5- Kendi kültürünün inançları, değerleri ve normlarını tanır ve baskın kültürler benzerlik ve farklarını ayırt eder hale gelmek.
- 6- Ana dili, değerler sistemi, iletişim biçemi ve farklı dünya görüşüne sahip olanlarla iletişimde yeterlilik kazanmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli ders slaytları, yüz yüze tartışma, ödevler ve sınavlar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: kültürlerarasılık |
|
2 |
İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir? |
Okunacak Metin: Kartarı, A.: s. 9-17.
|
3 |
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim |
Okunacak Metin: Jandt, F. E.: Part I Section 2
Kartarı, A.: p. 17-22
|
4 |
İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi |
Okunacak Metin: Jandt, F. E.: Part I Section 3 Kültürlerarası İletişim: p. 23-40
|
5 |
İletişimin Değişkenleri: Kültürlerarası İletişime Engeller |
Jandt, F. E.: Part II Section 5
Kartarı, A.: p. 202-213
Film: Dangerous Minds, 1995. |
6 |
İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı |
Okunacak Metin: Jandt, F. E.: Part II Section 6
Kartarı, A.: p. 157-201
Film: The Birdcage, Mike Nichols, 1996. |
7 |
İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim |
Jandt, F. E.: Part II Section 6 Kartarı, A.: p. 157-201Film: The Birdcage, Mike Nichols, 1996. |
8 |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler |
Jandt, F. E.: Part III Section 8
Kartarı, A.: p. 71-103
|
10 |
Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler |
Jandt, F. E.: Part III Section 8 Kartarı, A.: p. 71-103 |
11 |
Kültürün Boyutları: Kültürlerin KarşılaşmasıKültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk |
Jandt, F. E.: Part III Section 11 |
12 |
Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması |
Jandt, F. E.: Part III Section 12 Film: Coming to America, John Landis, 1988. |
13 |
Kültür İçinde Kültürler: Kimlik ve Altkültürler |
Jandt, F. E.: Part IV Section 17Film: Mississippi Masala, Mira Nair, 1991. |
14 |
Alan araştırması |
Video kamerası, fotoğraf makinası ve ses kayıt cihazınızı getiriniz, Eminönü hakkında kaynak tarayarak bilgi edininiz. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC6 |
|
|
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek