DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişim Çalışmalarında Yeni Yönelimler CF 365 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilere iletişim alanındaki yeni yaklaşımları sunmak ve bu alandaki yeni gelişmeleri tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Dersler genel akışı, karşılıklı tartışmalar şeklinde ilerleyecektir. Bu nedenle öğrencilerin, derse gelmeden önce gereken okumaları yapmaları zorunludur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletişimde yeni yönelimlerden haberdar olmak
  • 2- Mevcut akımları eleştirebilmek
  • 3- Yeni yönelimleri, bilinen uygulamalarla karşılaştırabilmek
  • 4- Yerel olası yönelimler hakkında kestirimlerde bulunabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunumlar, sınıf içi tartışmaları ve bir final


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanımlanması ve derse giriş
2 Dijital İkilemler: İletişimde Farklı Görüşler Okuma 1
3 İletişim ve Medyanın Politik Ekonomisi Okuma 2
4 Medya ve Kapitalizm: Teknolojinin Üretimde ve İletişimde Rolü Okuma 3
5 Gutenberg’den Evrensel Haberlere: Basılı Medyanın Kısa Tarihçesi Okuma 4
6 Endüstriyel İlüzyon: Sabit ve Hareketli Görüntülerin Kısa Tarihçesi Okuma 5
7 Telgraf, “Kablosuz Konuşma” ve Televizyon Okuma 6
8 Kitle İletişim Araçlarında Denetim, Kısıtlama ve Etik Okuma 7
9 İnternetin Altın Çağı Okuma 8
10 Şimdi Gazeteci Kim? Genişletilmiş Muhabirlik Topluluğu Okuma 9
11 Tekno-Yasal Zaman Aralığı: Acaba Hukuk Dijital Devrimlere Ayak Uydurabilecek mi? Okuma 10
12 Geçen Yaz Ne Yaptığını Biliyorum: Gözetleme/Gözetlenme Okuma 11
13 Siyaset ve Yeni Medya Okuma 12
14 Azınlıktakilerin Geleceğini Etkileyebilecek miyiz? Okuma 13


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Martin Hirst & John Harrison, Communication and New Media: from Broadcast to Narrowcast. Oxford University Press, 2007.
Andrew Beck, Peter Bennett & Peter Wall, Communication Studies: the Essential Resource. Routledge, 2004.
Mia Consalvo & Charles Ess, The Handbook of Internet Studies. Wiley-Blackwell, 2011.


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 60
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev14456
Sunum/Jüriye Hazırlık12424
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1 2 3 1 1 1        
OC2 3 1 1 1 1 1        
OC3 2 1 3 1 1 1        
OC4 1 1 2 1 1 1