Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı, öğrencilere iletişim alanındaki yeni yaklaşımları sunmak ve bu alandaki yeni gelişmeleri tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersler genel akışı, karşılıklı tartışmalar şeklinde ilerleyecektir. Bu nedenle öğrencilerin, derse gelmeden önce gereken okumaları yapmaları zorunludur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İletişimde yeni yönelimlerden haberdar olmak
- 2- Mevcut akımları eleştirebilmek
- 3- Yeni yönelimleri, bilinen uygulamalarla karşılaştırabilmek
- 4- Yerel olası yönelimler hakkında kestirimlerde bulunabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sunumlar, sınıf içi tartışmaları ve bir final |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanımlanması ve derse giriş |
|
2 |
Dijital İkilemler: İletişimde Farklı Görüşler |
Okuma 1 |
3 |
İletişim ve Medyanın Politik Ekonomisi |
Okuma 2 |
4 |
Medya ve Kapitalizm: Teknolojinin Üretimde ve İletişimde Rolü |
Okuma 3 |
5 |
Gutenberg’den Evrensel Haberlere: Basılı Medyanın Kısa Tarihçesi |
Okuma 4 |
6 |
Endüstriyel İlüzyon: Sabit ve Hareketli Görüntülerin Kısa Tarihçesi |
Okuma 5 |
7 |
Telgraf, “Kablosuz Konuşma” ve Televizyon |
Okuma 6 |
8 |
Kitle İletişim Araçlarında Denetim, Kısıtlama ve Etik |
Okuma 7 |
9 |
İnternetin Altın Çağı |
Okuma 8 |
10 |
Şimdi Gazeteci Kim? Genişletilmiş Muhabirlik Topluluğu |
Okuma 9 |
11 |
Tekno-Yasal Zaman Aralığı: Acaba Hukuk Dijital Devrimlere Ayak Uydurabilecek mi? |
Okuma 10 |
12 |
Geçen Yaz Ne Yaptığını Biliyorum: Gözetleme/Gözetlenme |
Okuma 11 |
13 |
Siyaset ve Yeni Medya |
Okuma 12 |
14 |
Azınlıktakilerin Geleceğini Etkileyebilecek miyiz? |
Okuma 13 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
OC2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
OC3 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek