DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Etkileşimli Anlatı CF 375 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
 Interaktif film ve video prodüksiyonu hakkında beceri kazanması,
 Filmde izleyici katılımı, etkileşimli anlatım, ajans, dijital medya ve film dili
hakkındaki tartışmalara odaklanan teorilerin nasıl takip edileceğini
öğrenmesi,
 Mevcut dijital interaktif video geliştirme araçları ve bu araçların olası
kullanımları hakkında bilgi edinmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Derste, filmde izleyici katılımıyla ilgili teorik tartışmaların ötesinde, 1960'lı yıllardan beri perde için pratik müdahaleye izin veren interaktif filmler olduğu bir gerçektir. Bu türün öncüleri, sanat ve eğlenceye dayalı farklı yaklaşımlar yarattı. Bu türlerin gelişimi, dijital film yapımı ve hesaplamadaki gelişmeleri takip etti. Dijital video dağıtım yöntemleri yaygınlaştıkça; interaktif filmler de eğlence, eğitim, reklamcılık, sanat ve oyun biçimlerinin ayırt edici biçimleri haline geldi; mobil ve sosyal medyadaki güncel gelişmeler, konseptin genel kullanımı için yeni olanaklar yarattı. Bu ders içerik olarak bu konulara, teorik bir çerçeve ile bakarak değinecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Etkileşimli film ve video yapımlarını tanımlamak ve analiz etmek için uygun terminoloji ve kavramları kullanabilmek
  • 2- Geleneksel film yapım becerilerini etkileşimli anlatı kavramlarıyla birleştirebilmek ve bunları karşılaştırabilmek
  • 3- Etkileşimli film ve video senaryoları ve projeleri tasarlayıp yazabilmek
  • 4- Etkileşimli dijital video yazma / düzenleme araçlarını anlayıp kullanabilmek
  • 5- Bu konsept ve becerileri kullanarak bir projeyi başarıyla tamamlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Okuma, Sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Okuma
2 “Medyum kuramı” ve film, ilk filmlerde ve tarihsel materyalist sinemada izleyici katılımı araştırmaları Duyurulan filmlerin izlenmesi
3 Filmlerde klasik anlatı ve aktif izleyici. Analog projeksiyon teknikleri ve etkileyici deneyimler Duyurulan filmlerin izlenmesi
4 Sanat filmlerine sosyal katılım ve 3. sinema Duyurulan filmlerin izlenmesi
5 Multiform filmler, dramatik yapı ve çok yönlü yapı Duyurulan filmlerin izlenmesi
6 Erken interaktif filmler, interaktif video art parçaları, lazer diskler. Hiper-medya ve hiper-filmler Duyurulan filmlerin izlenmesi
7 İnteraktif bir video platformu olarak DVD Duyurulan filmlerin izlenmesi
8 Arasınav Tekrar
9 Etkileşimli film tasarımı: Senaryo, etkileşim, sinematografi Okuma
10 Uygulama: Korsakow 5 Tasarım sunumları Duyurulan filmlerin izlenmesi
11 İnteraktif filmde prosedürel yaklaşımlar: Terminal Time & Soft Cinema. İnteraktif video ve dijital sanat Duyurulan filmlerin izlenmesi
12 Dijital oyun ve film. İnteraktif filmler vs. dijital oyunlar. Final projesi raporu. Duyurulan oyunların oynanması
13 Çağdaş gelişmeler ve etkileşimli film: Sosyal medya, mobil medya, transmedia üretimi. Ipad oyun incelemesi
14 Etkileşimli Filmin Geleceği Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Janet Murray, “Hamlet on the Holodeck”
Lev Manovich, “The Language of New Media”
Umberto Eco, “Open Work”
Vachel Lindsay, “The Art of Moving Picture”
Janet Murray, “Hamlet on the Holodeck”
Marie Laure Ryan, “Avatars of Story”
F.T.Marinetti et al., “The Futurist Cinema”
Lev Manovich, “The Language of New Media” Shaw et al., “Future Cinema”
McKenzie Wark, “Gamer Theory “
George Landow, “Hypertext 3.0”; Shaw et al. “Future Cinema”


DİĞER KAYNAKLAR

Filmler, Oyunlar ve Uygulamalar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 4 10
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 3 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 9 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev4416
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler31030
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14242
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2     2        
OC2 2     2        
OC3         3      
OC4         2      
OC5           2 2