Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin;
-Halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlamaları;
-Tarihsel süreçte halkla ilişkilerin gelişimini kavramaları;
-Halkla ilişkiler süreçlerinde global ve yerel biçimde düşünme becerisi kazanmaları
beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu giriş dersinde, halkla ilişkilerin felsefesi, tarihi, öncüleri, tanımları, kavramları anlatılmaktadır. Halkla ilişkilerin önde gelen alanlarının irdelendiği derste, farklı örgütlerde halkla ilişkiler işlevinin rolü ve amacı gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde incelenmektedir. Ayrıca propaganda, markalama, pazarlama, satış, reklam, pazarlama iletişimi, medyada duyurum, kurumsal iletişim gibi bazı önemli konular karşılaştırmalı olarak tartışılmaktadır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Halkla ilişkiler ile ilgili temel nosyonları öğrenmek.
- 2- Modern halkla ilişkilerin metodlarının ve tekniklerinin nasıl uygulandığını öğrenmek.
- 3- Türkiye'deki halkla ilişkiler sektörüne eleştirel bakabilme becerisi geliştirmek.
- 4- Halkla ilişkilerin Türkiye'de ve ABD'deki kökenlerini karşılaştırmayı öğrenmek.
- 5- Halkla ilişkiler süreçlerinde temel beceriler edinmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin derslere gelmeleri ve gerçek PR vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Her öğrenciye sınıf tartışmalarından ve çalıştaylardan önce bazı ilgili okuma parçaları verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Halkla İlişkiler nedir? Türkçede “Halkla İlişkiler” teriminin incelenmesi. |
|
2 |
Halkla ilişkilerin, gazetecilikten, reklamcılıktan, propagandadan, pazarlamadan ve medyada duyurumdan farkları. |
|
3 |
Halkla ilişkilerin evrimi. ABD’de ve Türkiye’de halkla ilişkiler tarihi. |
|
4 |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi ve markalama hakkında temel kavramlar. |
|
5 |
Örgütlerde halkla ilişkilerin işlevleri, kurumsal iletişim birimlerinde roller ve önde gelen halkla ilişkiler teorileri. |
|
6 |
Halkla ilişkiler şirketleri, halkla ilişkiler sektörü ve etik. |
|
7 |
Medya ilişkileri/medyada duyurum araçları ve yöntemleri. |
|
8 |
Ara sınav. |
|
9 |
Halkla ilişkiler alanlarına genel bir bakış: Kurumsal PR, Pazarlama Odaklı PR, Kurum içi PR, Sorun Yönetimi, Siyasi PR, Kişisel PR, Kriz Yönetimi, Etkinlik Yönetimi, Devletle İlişkiler, Finansal PR vd? |
|
10 |
Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR ve Operasyonel PR. |
|
11 |
Örnek vakalar ve çalıştay. |
|
12 |
Örnek vakalar ve çalıştay. |
|
13 |
Global PR örneklerine bir bakış |
|
14 |
Türkiye’deki halkla ilişkiler sektöründe zorluklar. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek