Akademik Birim: |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenciler:
-Halkla ilişkilerin temel işlevlerini ve ilkelerini anlamaları;
-Halkla ilişkiler yönetiminde uzmanlık alanlarını kavramaları;
-Halkla ilişkiler süreçlerinde global ve yerel biçimde düşünme becerisi kazanmaları beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Halkla ilişkilere giriş dersinin devamı olan bu derste; bir yönetim işlevi olarak halkla ilişkiler yönetiminin temel ilkeleri anlatılmaktadır. Sorun yönetimi, kriz iletişimi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, medya ilişkileri, etik, stratejik yönetim, kampanya planlaması, ölçümleme ve analiz gibi bağlamlarda halkla ilişkiler disiplini irdelenmektedir. Gerçek hayattan örnek vakalar eşliğinde önde gelen halkla ilişkiler teorileri ve bunların nasıl uygulandığı aktarılmaktadır. Ayrıca sektördeki çeşitli kariyer fırsatları tartışılacaktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Stratejik halkla ilişkiler yönetimindeki metodları öğrenmek.
- 2- Çağdaş halkla ilişkiler teorilerinin nasıl uygulanacağını öğrenmek.
- 3- Türkiye’deki halkla ilişkiler sektörüne eleştirel bakabilme becerisi kazanmak.
- 4- Halkla ilişkilerde yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek.
- 5- Halkla ilişkiler kampanyası tasarlama ve sunma becerilerini kazabileceklerdir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin derslere gelmeleri ve gerçek PR vakalarının irdelendiği sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Her öğrenciye sınıf tartışmalarından ve çalıştaylardan önce bazı ilgili okuma parçaları verilecektir. Ayrıca sunumlar yapacaklardır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Temel halkla ilişkiler bilgisinin gözden geçirilmesi. |
|
2 |
Halkla ilişkilerde stratejik yönetim hakkında anahtar kavramlar. |
|
3 |
Stratejik iletişim ve halkla ilişkiler yönetiminin çerçevesi. |
|
4 |
Halkla ilişkiler kampanyasının temelleri: Stratejik PR ve Operasyonel PR |
|
5 |
Medyada duyurumun araçları ve medya ilişkileri yönetimi. Bir basın bülteni nasıl yazılır? |
|
6 |
Çalışanlarla ilişkiler ve iç iletişim. |
|
7 |
Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler.
PR Kampanyası Çalıştayı. |
|
8 |
Sorun yönetimi ve risk iletişimi. |
|
9 |
Kriz iletişimi. |
|
10 |
Bir halkla ilişkiler ajansının işlevleri. |
|
11 |
Nasıl başarılı bir PR uzmanı olunur? |
|
12 |
Halkla ilişkiler sektöründe etik ilkeler. |
|
13 |
Online PR ve Sosyal Medya |
|
14 |
Sunumlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek