DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medya Araştırma Projesi NM 317 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
Sosyal araştırma yöntemlerini kullanarak yeni medya ortamını araştırmaları üzere bir proje tasarlaması, araştırmayı yürütmesi,
Yeni medyaya çoklu araştırma yöntemleri uygulaması,
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenmesi,
Toplumda iletişimle sosyal, ekonomik ve siyasal dinamikleri arasındaki ilişkiyi kavraması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilerin nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak yeni medya için araştırma projeleri tasarlayabilmelerini hedeflemektedir. Derslerde sosyal medya araştırma yöntemleriyle yeni medya ortamının sentezlenmesi ve ders sonunda öğrencilerin kendi araştırmalarını tasarlamaları beklenmektedir. Pratik tarafları da olan dersler aynı zamanda alanında uzman konukları da ağırlayacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Nitel ve nicel araştırmaya dair kavramları öğrenmek
  • 2- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini yeni medya araştırmalarına aktarmak
  • 3- Web üzerinden anket, web etnografisi ve sosyal medya analizi gibi konularda yeti kazanmak.
  • 4- Yeni medya araştırmaları tasarlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders kitabı, ders notları, internetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş Yok
2 İletişim ve Araştırma Yöntemleri Ders notlarını okumak
3 Yeni Medya Araştırması nedir? Ders notlarını okumak
4 Wiki, websitesi , Blog ve Arş. Metodları Ders notlarını okumak
5 Wiki, websitesi , Blog ve Arş. Metodları Ders notlarını okumak
6 Yeni Medya Araştırma Kavramları Ders notlarını okumak
7 Tekrar dersi Ders notlarını okumak
8 Nitel araştırmalar: Web anketleri Ders notlarını okumak
9 Web anketi tasarlama - Stüdyo 1 Ders notlarını okumak, web anketi hazırlamak
10 Nitel Araştırmalar: çevrimiçi Mülakatlar, Günlükler ve Odak gruplar Ders notlarını okumak, grup projesi için konu seçmek
11 Nitel Araştırmalar: Çevrimiçi topluluklar, Bloglar , Sosyal Medya Ders notlarını okumak, çevrimiçi toplulukları takip etmek
12 Netnografi: Çevrimiçi nitel araştırma tasarımı Stüdyo 2 Ders notlarını okumak, çevrimiçi toplulukları takip etmek
13 Öğrenci araştırma proje sunumları Öğrenci araştırma proje sunumlarına hazırlık
14 Öğrenci araştırma proje sunumları Öğrenci araştırma proje sunumlarına hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ray Poynter, The Handbook of Online and Social Media Research: Tools and Techniques for Market Researchers, Wiley, 2010.


DİĞER KAYNAKLAR

Ders notları temin edilecektir.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev22040
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık12336
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı13232
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2              
OC2     2 1        
OC3       2     1  
OC4           2   2