DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kullanıcı Deneyimi NM 414 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Yeni Medya Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Levent SOYSAL
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
Oyun ve siber oyun tasarımı konusunda giriş düzeyinde bilgi sağlaması.
Öğrencilerin oyun tasarımı için gerekli olan unsurları anlayabilecek becerilerini geliştirmesi
Oyun tasarımının toplumsal ve kültürel etkilerine eleştirel bir bakış geliştirmesi
beklenmektedir.

Dersin İçeriği: Bu dersin amacı internet ortamı için oyun tasarımı için gereken felsefi ve teknik bilgileri öğrencilere vermek ve sonunda bir oyun projesi üretmektir. Derste oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik ve şiddet pedagojik yönlerden ele alınacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyun ve oyun tasarımının temel prensiplerini anlamak
  • 2- Oyun tasarımının belli biçimlerinin görsel, audio, interaktif ve anlatımsal unsurlarını tanımlayabilmek
  • 3- Oyun ve siber oyun tasarımında güncel eğilimleri incelemek
  • 4- Oyun tasarım prensip ve tekniklerini uygulayabilmek
  • 5- Takım çalışması içinde yeni bir oyun fikri geliştirebilmek
  • 6- Mimarlık bilgisi öğrenmek
  • 7- Oyunlaştırma öğrenmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışmalar, takım çalışması, oyun tasarım uygulaması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Bilgisayar oyunlarının tarihi Dersin okumaları
3 Oyunlarda anlatılar Dersin okumaları
4 Etkileşim ve oyunlar Dersin okumaları
5 Oyunların gelişimi Dersin okumaları
6 Oyunlarda belirsizlik Dersin okumaları
7 Oyunlar ve etik Dersin okumaları
8 Oyunların toplumsal etkisi Dersin okumaları
9 Siber ekonomi ve oyunlar Dersin okumaları
10 Bir enformasyon sistemi olarak oyunlar Dersin okumaları
11 Sibernetik bir sistem olarak oyunlar Grup ödevi
12 Oyun hikayesi kurma Grup ödevi
13 Soyutlama ve simulasyon Grup ödevi
14 Oyun parçaları Grup ödevi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Edward Castronova. Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games, University of Chicago Press, 2006. Richard Bartle. Designing Virtual Worlds, New Riders Games, 2003.

Katie Salen and Eric Zimmerman. Rules of Play: Game Design Fundamentals, 2003. Cambridge: The MIT Press Media


DİĞER KAYNAKLAR

Ders kitapçığı


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 30
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 -
Final Sınavı 1 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev15050
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı13838
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1     2 1 3 2    
OC2     2 1 3 2    
OC3     2 1 3 2    
OC4     2 1 3 2    
OC5     1 1 1 2 2  
OC6                
OC7