Akademik Birim: |
Yeni Medya Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
Oyun ve siber oyun tasarımı konusunda giriş düzeyinde bilgi sağlaması.
Öğrencilerin oyun tasarımı için gerekli olan unsurları anlayabilecek becerilerini geliştirmesi
Oyun tasarımının toplumsal ve kültürel etkilerine eleştirel bir bakış geliştirmesi
beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı internet ortamı için oyun tasarımı için gereken felsefi ve teknik bilgileri öğrencilere vermek ve sonunda bir oyun projesi üretmektir. Derste oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik ve şiddet pedagojik yönlerden ele alınacaktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyun ve oyun tasarımının temel prensiplerini anlamak
- 2- Oyun tasarımının belli biçimlerinin görsel, audio, interaktif ve anlatımsal unsurlarını tanımlayabilmek
- 3- Oyun ve siber oyun tasarımında güncel eğilimleri incelemek
- 4- Oyun tasarım prensip ve tekniklerini uygulayabilmek
- 5- Takım çalışması içinde yeni bir oyun fikri geliştirebilmek
- 6- Mimarlık bilgisi öğrenmek
- 7- Oyunlaştırma öğrenmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, tartışmalar, takım çalışması, oyun tasarım uygulaması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
2 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
OC2 |
|
|
2 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
OC3 |
|
|
2 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
OC4 |
|
|
2 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
OC5 |
|
|
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek