Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Dijital TV platformlarının temellerini öğrenecek anlamaları,
2.Yeni nesil TV servisleri, uygulamaları ve teknolojilerine yayıncı ve son kullanıcı bakış açısı ile aşinalık kazanmaları
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, reklam teknikleri ve stratejisini temel anlam da tanıtmayı amaçlar. Reklamcılıktaki uzmanlaşma alanlarını ve uygulamalarını da incelemeyi hedefler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklamın temel kavramlarını anlamak, reklam ajanslarının organizasyon yapısı hakkında temel bilgilere sahip olmak
- 2- Reklamcılığın pazarlama karması içindeki yerini ve fonksiyonunu anlamak
- 3- Eleştirel düşünmeyi, kültürlerarası farklılıkları,yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders kitabı, ders notları, internetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Reklamcılık tarihi |
Wells, Moriarty, Burnett, 1. Bölüm |
2 |
Reklamcılığın iş yönü |
Wells, Moriarty, Burnett 2. Bölüm, Ogilvy on Advertising 3, 4, 5. Bölüm |
3 |
Sosyal, hukuksal ve etik meseleler |
|
4 |
Reklam nasıl çalışır? |
Wells, Moriarty, Burnett 4. Bölüm |
5 |
Planlama, hedef kitle ve bölümleme |
Wells, Moriarty, Burnett 7. Bölüm, Lane, King, Russell 4. Bölüm |
6 |
Reklam araştırmaları |
Lane, King, Russell 15. Bölüm |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Yaratıcı strateji |
Wells, Moriarty, Burnett 12,13. Bölüm, Lane, King, Russell, 6, 7. Bölüm |
9 |
Basılı reklam yaratmak |
Lane, King, Russell 18. Bölüm |
10 |
Reklam filmi yaratmak |
Lane, King, Russell 19, 20. Bölüm |
11 |
Medya planlama |
Lane, King, Russell 7. Bölüm |
12 |
Grup projesi sunumları |
|
13 |
Grup projesi sunumları |
|
14 |
Final sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
2 |
2 |
3 |
1 |
3 |
|
|
2 |
3 |
|
OC2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
OC3 |
2 |
3 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek