DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamda Yaratıcılık AD 211 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler
‘’Yaratıcılığın’’ öğrenebilen bir yetenek olduğunu öğrenecek,
Genel anlamıyla yaratıcılıkla, reklam yaratıcılığı arasındaki farkı görerek, yaratıcılık konusunda cesaretleneceklerdir.
Dersin İçeriği: Reklamcılığın temel bileşeni olan yaratıcılığın detaylı tanımının yapıldığı bu derste yaratıcı kime denir, yaratıcı fikir nasıl bulunur, yaratıcı süreç nasıl işler, yaratıcılık nasıl değerlendirilir, reklamda yaratıcılığın sanatta yaratıcılıktan farkı nedir gibi konular tartışılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamda yaratıcılığın tarifini yapabilmek
  • 2- Yaratıcı insanın özelliklerini bilmek
  • 3- Yaratıcı fikir nedir ne değildir anlayabilecek seviyeye gelmiş olmak
  • 4- Yaratıcı süreç hakkında bilgi sahibi olmak
  • 5- Yaratıcı fikrin nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olmak
  • 6- İnteraktif bir ortamda yaratıcılığı hakkında gözlem yapabilmek ve yaratıcı potansiyelini geliştirebilecek seviyeye gelmiş olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel destekli sunumlar, sınıf içi tartışmalar, ara sınav, ödevler, final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş: Yaratıcık nedir?
2 Reklamda yaratıcılık nedir?
3 “Yaratıcı İnsan” kime denir?
4 Reklam yaratıcıları potansiyellerini nasıl kullanırlar?
5 Yaratıcı düşünce nedir?
6 Yaratıcı düşünebilmek için neler yapılmalıdır?
7 Vize
8 Yaratıcı fikir bulmanın otuz beş yolu
9 Yaratıcı süreç nedir, nasıl işler?
10 Yaratıcı fikir nasıl değerlendirilir?
11 Reklam ajanslarında çalışan yaratıcı insanlar sorumlulukları nelerdir?
12 Dünyaca ünlü yaratıcı reklamcılar kimlerdir?
13 Dünyada kabul görmüş farklı yaratıcılık yaklaşımları nelerdir?
14 Akıl Defteri Sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR


Arden, Paul (2006), Whatever You Think, Think the Opposite.
Foster, Jack (2003), How to Get Ideas. Godin, Seth (2005), Purple Cow.
Heath, Chip and Heath, Dan (2008) Made to Stick. Lindstrom, Martin (2009), Buyology.
Niedzviecki, Hal (2009), The Peep Diaries.
Sullivan, Luces (2008), A Guide to Creating Great Advertising.


DİĞER KAYNAKLAR

Blackboard platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 12 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev12224
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler12224
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1     1              
OC2     1              
OC3     2              
OC4   2       3 3      
OC5 3         3        
OC6 3