Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenciler
‘’Yaratıcılığın’’ öğrenebilen bir yetenek olduğunu öğrenecek,
Genel anlamıyla yaratıcılıkla, reklam yaratıcılığı arasındaki farkı görerek, yaratıcılık konusunda cesaretleneceklerdir.
|
Dersin İçeriği: |
Reklamcılığın temel bileşeni olan yaratıcılığın detaylı tanımının yapıldığı bu derste yaratıcı kime denir, yaratıcı fikir nasıl bulunur, yaratıcı süreç nasıl işler, yaratıcılık nasıl değerlendirilir, reklamda yaratıcılığın sanatta yaratıcılıktan farkı nedir gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Reklamda yaratıcılığın tarifini yapabilmek
- 2- Yaratıcı insanın özelliklerini bilmek
- 3- Yaratıcı fikir nedir ne değildir anlayabilecek seviyeye gelmiş olmak
- 4- Yaratıcı süreç hakkında bilgi sahibi olmak
- 5- Yaratıcı fikrin nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olmak
- 6- İnteraktif bir ortamda yaratıcılığı hakkında gözlem yapabilmek ve yaratıcı potansiyelini geliştirebilecek seviyeye gelmiş olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel destekli sunumlar, sınıf içi tartışmalar, ara sınav, ödevler, final projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş: Yaratıcık nedir? |
|
2 |
Reklamda yaratıcılık nedir? |
|
3 |
“Yaratıcı İnsan” kime denir? |
|
4 |
Reklam yaratıcıları potansiyellerini nasıl kullanırlar? |
|
5 |
Yaratıcı düşünce nedir? |
|
6 |
Yaratıcı düşünebilmek için neler yapılmalıdır? |
|
7 |
Vize |
|
8 |
Yaratıcı fikir bulmanın otuz beş yolu |
|
9 |
Yaratıcı süreç nedir, nasıl işler? |
|
10 |
Yaratıcı fikir nasıl değerlendirilir? |
|
11 |
Reklam ajanslarında çalışan yaratıcı insanlar sorumlulukları nelerdir? |
|
12 |
Dünyaca ünlü yaratıcı reklamcılar kimlerdir? |
|
13 |
Dünyada kabul görmüş farklı yaratıcılık yaklaşımları nelerdir? |
|
14 |
Akıl Defteri Sunumu |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Arden, Paul (2006), Whatever You Think, Think the Opposite.
Foster, Jack (2003), How to Get Ideas. Godin, Seth (2005), Purple Cow.
Heath, Chip and Heath, Dan (2008) Made to Stick. Lindstrom, Martin (2009), Buyology.
Niedzviecki, Hal (2009), The Peep Diaries.
Sullivan, Luces (2008), A Guide to Creating Great Advertising.
|
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
2 |
|
|
|
3 |
3 |
|
|
|
OC5 |
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC6 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek