DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat Yönetmenliği AD 310 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, reklam tasarımının uygulama tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere reklamcılık alanında gerekli olan temel tasarım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, reklamın görsel uygulamasının tasarım, başlık, baskı gibi temel unsurlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste, ağırlıklı olarak basılı reklamlarda fikir geliştirme ve problem-çözme teknikleri ele alınacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tasarımın tüm ilkelerini, öğelerini ve formatlarını açıklayabilecek
  • 2- Görselleştirme çeşitlerini ifade edebilecek ve metin ve illüstrasyonun bağlantısını kurabilecek.
  • 3- Farklı medyaların avantaj ve dezavantajlarını tartışabilecek
  • 4- Yaratıcı reklam sürecine dair bir bakış açısı geliştirebilecek
  • 5- Fotoğraf ve illüstrasyon kullanımının basılı ilanlar için önemini kavrayabilecek.
  • 6- Kurumsal kimlik, tasarım ve imaj kavramlarını sınıflandırabilecek
  • 7- Belirli bir tipografi bilgisi üzerinden yazıyüzü tasarlayabilecek.
  • 8- Kapsamlı bir kurumsal imaj geliştirebilecek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Teorik/kuramsal Ders, Teorik/kuramsal Ders için çalışma süresi, Proje, Dönem Sonu Sınavı için çalışma süresi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Reklam grafiğine giriş
2 Tasarımın temel kavramları ve kullanım alanları
3 Tasarım ilkeleri
4 Tasarımın ana hatları,formatları ve kullanım şekilleri
5 Prodüksiyonun aşamaları, kağıt tipleri, baskı teknikleri, renk kullanımı
6 Dergi, gazete, kitap,vs. basılı mecralar
7 Vize haftası
8 Fotoğraf / İllüstrasyon
9 Tipografi
10 Açıkhava mecralar, Ambient ve gerilla reklamcılığı
11 Çizgi altı mecralar
12 Kurumsal kimlik, kurumsal tasarım, kurumsal imaj
13 Reklam Yapımı I: Poster, broşur, basılı reklam
14 Reklam Yapımı II: Billboard, durak, ve ambiyant


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

• Jorge Frascara (2004), “Communication design: principles, methods, and practice,
• Steven Heller and Gail Anderson, “The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters’’,
• Jim Krause, “Design Basics Index’’,
• Emre Becer, “İletişim ve Grafik Tasarım“,
• Lisa Graham, “Basics of Design: Layout and Typography For Beginners“,
• Alan Swann, “How to Understand and Use Design and Layout“.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 2 10
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev51680
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı12828
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1       3 1     3    
OC2             1      
OC3   3         1     1
OC4       3     3      
OC5 2               3  
OC6         3     1    
OC7     3              
OC8       2         1