| Akademik Birim: |
Reklamcılık |
| Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, reklam tasarımının uygulama tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere reklamcılık alanında gerekli olan temel tasarım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, reklamın görsel uygulamasının tasarım, başlık, baskı gibi temel unsurlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste, ağırlıklı olarak basılı reklamlarda fikir geliştirme ve problem-çözme teknikleri ele alınacaktır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tasarımın tüm ilkelerini, öğelerini ve formatlarını açıklayabilecek
- 2- Görselleştirme çeşitlerini ifade edebilecek ve metin ve illüstrasyonun bağlantısını kurabilecek.
- 3- Farklı medyaların avantaj ve dezavantajlarını tartışabilecek
- 4- Yaratıcı reklam sürecine dair bir bakış açısı geliştirebilecek
- 5- Fotoğraf ve illüstrasyon kullanımının basılı ilanlar için önemini kavrayabilecek.
- 6- Kurumsal kimlik, tasarım ve imaj kavramlarını sınıflandırabilecek
- 7- Belirli bir tipografi bilgisi üzerinden yazıyüzü tasarlayabilecek.
- 8- Kapsamlı bir kurumsal imaj geliştirebilecek
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Teorik/kuramsal Ders, Teorik/kuramsal Ders için çalışma süresi, Proje, Dönem Sonu Sınavı için çalışma süresi |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Reklam grafiğine giriş |
|
| 2 |
Tasarımın temel kavramları ve kullanım alanları |
|
| 3 |
Tasarım ilkeleri |
|
| 4 |
Tasarımın ana hatları,formatları ve kullanım şekilleri |
|
| 5 |
Prodüksiyonun aşamaları, kağıt tipleri, baskı teknikleri, renk kullanımı |
|
| 6 |
Dergi, gazete, kitap,vs. basılı mecralar |
|
| 7 |
Vize haftası |
|
| 8 |
Fotoğraf / İllüstrasyon |
|
| 9 |
Tipografi |
|
| 10 |
Açıkhava mecralar, Ambient ve gerilla reklamcılığı |
|
| 11 |
Çizgi altı mecralar |
|
| 12 |
Kurumsal kimlik, kurumsal tasarım, kurumsal imaj |
|
| 13 |
Reklam Yapımı I: Poster, broşur, basılı reklam |
|
| 14 |
Reklam Yapımı II: Billboard, durak, ve ambiyant |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
| OC1 |
|
|
3 |
1 |
|
|
3 |
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
| OC3 |
3 |
|
|
|
|
1 |
|
|
1 |
|
| OC4 |
|
|
3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
| OC6 |
|
|
|
3 |
|
|
1 |
|
|
|
| OC7 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC8 |
|
|
2 |
|
|
|
|
1 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek