DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Yapımı AD 316 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Reklam üretiminin yapısına ve bu yapıyı inşa eden faktörlerin işlevlerine ilişkin kısa bir bilgi sahibi olması
2.Bir reklam ajansının başından sonuna kadar nasıl yaratıcı bir kampanya yürütmesiyle ilgili genel bir bilgi birikimi edinmesi
3.Bir fikrin kıvılcımıyla nasıl bir büyü yaratıldığına ve o büyüden nasıl başka araçlar üretildiğine dair genel bir anlayış geliştirmesi
beklenmektedir
Dersin İçeriği: Bu ders, basım üretimindeki unsurların nasıl ele alınacağı; televizyon reklamının nasıl üretileceği, dijital medyada kullanıcı deneyimi tasarımının nasıl yapılacağı ve üretim becerilerinin nasıl kullanılacağı gibi reklam üretimi sektöründeki "nasıl yapılır" sorularına cevap niteliğinde kısa bilgiler içermektedir. Sektörde çalışan ziyaretçi konuşmacılarımız sayesinde, öğrencilerimiz reklam üretimini birçok farklı boyutuyla değerlendirebilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlama ve reklam kampanyalarının stratejik ve politik unsurları hakkında bir karara varmak için pazar veya müşteri bilgilerini kullanacak yetiye sahip olmak
  • 2- İletişim kampanyalarının yönetiminde var olan konulara ilişkin pekiştirilmiş bir anlayış geliştirmek
  • 3- Reklamların üretiminde kullanılan araçlar ve tekniklerden yararlanabilmek
  • 4- letişim materyalleri geliştirirken veya iletişim kampanyaları oluştururken/yönetirken yaratıcı düşünme yetisine sahip olmak
  • 5- İleri düzeyde eleştirel düşünme becerisine erişebilecek,
  • 6- Takımlarda işbirliğine yatkın çalışabilecek ve gerektiğinde takım lideri olabilecek seviyeye gelmek
  • 7- Reklamcılık sektöründeki profesyonellerin etik ve sosyal sorumluluklarına hassasiyet ve saygı gösterebilecek seviyeye ulaşmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders okumaları ve notları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders Planı
2 Görsel Etki Yaratma
3 Sanat Yönetmeni kimdir
4 Baskı Sanatı Yönetmenliği
5 Basılı Ürünler
6 Televizyon Sanat Yönetmenliği
7 Televizyon Reklamlarının Türleri
8 Televizyon Yapımının Süreci
9 Değerlendirme
10 Dijital Medya Dinamikleri
11 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
12 Mobil Reklam Yapımı
13 Online Video Pazarlama
14 Final Sınavının Değerlendirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 15
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12424
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13434
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                   3
OC2                 3  
OC3               3    
OC4             3      
OC5 3                  
OC6         3          
OC7           3