Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• dünya çapındaki şirketlerın düzenlediği sponsorluk etkinliklerinden ve kampanyalarından haberdar olmaları
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders sponsorluk ve tanıtım uygulamaları hakkındaki temel stratejileri ele almaktadır. Ders kapsamında, hedef/medya/marka için uygun bir etkinlik organizasyonu planlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sponsorluk ve tanıtım ile ilgili kavramları ve pıyasadaki kullanımlarını anlayabilmek
- 2- Bir sponsor kurum için sponsorluk planı ve stratejisi geliştirebilecek düzeye gelmek
- 3- Bir grup projesi içerisinde sponsorluk ve tanıtım pratiklerini uygulayabilecek seviyeye ulaşabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu ders kapsamında, öğrencilerden bir potansiyel sponsor kurum seçip, sonrasında bu kurum için bir sponsorluk teklifi hazırlamaları beklenmektedir. Sunulacak teklif dersler süresince tartışılan temel konuları kapsamalıdır. Grupların, sponsorluk teklifini 2 asıl nüsha olarak teslim tarihine kadar getirmeleri gerekmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Sponsorluğa Giriş |
Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 1 |
2 |
Sponsorluk Stratejisi Geliştirme |
Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 2 |
3 |
Sponsorluk Planlaması |
Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 3 Skinner B, Rukavina V. (2003) Event Sponsorship. Ch 2. |
4 |
Etkinlik Sponsorluğu |
Andrew D. Grainger, Joshua I. Newman and David L. Andrews Skinner B, Rukavina V. (2003) Event Sponsorship Ch 13. |
5 |
Spor Sponsorluğu |
John Amis and T. Bettina Cornwell (2005) Global Sport Sponsorship Ch4-Ch8 |
6 |
Örnek Olay İncelemesi 1 |
Masterman, G (2007). Sponsorship For a return on investment |
7 |
Örnek Olay İncelemesi 2 |
Masterman, G (2007). Sponsorship For a return on investment |
8 |
Kültür Sanat Sponsorlukları |
Case Study: Golden Orange Film Festival |
9 |
Spor Televizyon Film Sponsorlukları |
|
10 |
Liquid Content Pazarlama Stratejisi |
|
11 |
Mc Donalds and P&G Kampanyaları |
|
12 |
Proje Sunumu |
|
13 |
Proje Sunumu |
|
14 |
Final Sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.