DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sponsorluk ve Promosyon AD 317 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• dünya çapındaki şirketlerın düzenlediği sponsorluk etkinliklerinden ve kampanyalarından haberdar olmaları
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders sponsorluk ve tanıtım uygulamaları hakkındaki temel stratejileri ele almaktadır. Ders kapsamında, hedef/medya/marka için uygun bir etkinlik organizasyonu planlanmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sponsorluk ve tanıtım ile ilgili kavramları ve pıyasadaki kullanımlarını anlayabilmek
  • 2- Bir sponsor kurum için sponsorluk planı ve stratejisi geliştirebilecek düzeye gelmek
  • 3- Bir grup projesi içerisinde sponsorluk ve tanıtım pratiklerini uygulayabilecek seviyeye ulaşabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders kapsamında, öğrencilerden bir potansiyel sponsor kurum seçip, sonrasında bu kurum için bir sponsorluk teklifi hazırlamaları beklenmektedir. Sunulacak teklif dersler süresince tartışılan temel konuları kapsamalıdır. Grupların, sponsorluk teklifini 2 asıl nüsha olarak teslim tarihine kadar getirmeleri gerekmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Sponsorluğa Giriş Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 1
2 Sponsorluk Stratejisi Geliştirme Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 2
3 Sponsorluk Planlaması Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers, Chapter 3 Skinner B, Rukavina V. (2003) Event Sponsorship. Ch 2.
4 Etkinlik Sponsorluğu Andrew D. Grainger, Joshua I. Newman and David L. Andrews Skinner B, Rukavina V. (2003) Event Sponsorship Ch 13.
5 Spor Sponsorluğu John Amis and T. Bettina Cornwell (2005) Global Sport Sponsorship Ch4-Ch8
6 Örnek Olay İncelemesi 1 Masterman, G (2007). Sponsorship For a return on investment
7 Örnek Olay İncelemesi 2 Masterman, G (2007). Sponsorship For a return on investment
8 Kültür Sanat Sponsorlukları Case Study: Golden Orange Film Festival
9 Spor Televizyon Film Sponsorlukları
10 Liquid Content Pazarlama Stratejisi
11 Mc Donalds and P&G Kampanyaları
12 Proje Sunumu
13 Proje Sunumu
14 Final Sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bruce E. Skinner, and Vladimir Rukavina ( Event Sponsorship)
Collette, P and Fenton, W.(2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers.
John Amis and T. Bettina Cornwell (2005) Global Sport Sponsorship


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 2 15
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 35
Final Sınavı 1 50
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev21020
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13838
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1           2 3      
OC2                 3  
OC3                   3