DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Marka Yönetimi AD 411 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin
marka, marka kimliği, marka kişiliği, marka değeri gibi kavramlar hakkında bilgilenmeleri
stratejik marka yönetimi değerlendirmesi yapmayı deneyimlemeleri
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders, marka yönetimindeki temel kavramları ve yeni eğilimleri keşfetmenin yanı sıra marka bileşenlerini ve takım kurma konularını da inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka kavramlarını açıklayabilmek, uygulamek ve eleştirel olarak inceleyebilecek seviyeye gelmek
  • 2- Markalaşma araçlarını anlamak ve kullanırken bilgili ve rasyonel seçimler yapacak seviyeye gelmek
  • 3- Marka projelerini grup olarak sunmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders kitabi, ders notları, internetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Markalaşma ve marka değeri
2 Marka kişiliği / kimliği
3 Marka ögeleri
4 Konumlama
5 Duygusal markalama
6 Alt marka yaratma
7 Ara sınav
8 Reklamcılık kullanarak markalaşma
9 Tüketici zihnini anlamak
10 Tüketici zihnini anlamak
11 Uluslararası marka yönetimi
12 Grup projesi sunumları
13 Grup projesi sunumları
14 Final Sınavına Hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Kevin Lane Keller Course reader


DİĞER KAYNAKLAR

İnternetteki ilgili kaynaklar, ödev ve projeler


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 20
Ödev 4 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 20
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje16060
Ödev4416
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Final Sınavı11818
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2 2 3 1 3     2 3  
OC2           3     3  
OC3 2 3 3 1 3 3     3