Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerden beklenenler:
Temel teorileri, kavramsal çerçeveleri, metodolojileri ve iş ve iletişim stratejilerini uygulamayı öğrenmeleri,
Kendi liderlik tarzlarının daha fazla farkına vardıracak bir araç olarak çeşitli kuramsal yapıları incelemek ve hesap yönetiminde liderlik ve yönetim becerilerini geliştirmek için stratejik iş modellerini uygulamak,
İş sorunlarını analiz etmek, stratejik çözümler formüle etmek ve sağlıklı kararlar verebilmek için stratejik modeller tanımlamak ve uygulamak. |
Dersin İçeriği: |
Belli bir kişinin veya belirli bir kuruluş veya endüstrideki kişilerin yönetim becerilerine göre çıkarımlar yapmak ve sonuç çıkarmak . Karar vermek, sorunları çözmek ve planlar geliştirmek için çeşitli teorik yapıların ve stratejik modellerin ilkelerini entegre etmek. Bilimsel dergi ve iş kaynakları kullanarak araştırma yapmak. Öneriler yapmak, rapor yazmak, eğilimleri analiz etmek ve iş kararlarını bildirmek için sonuçları derlemek ve analiz etmek. Edinilen bilgileri stratejik iş kararları almada kulanmak ve örgütsel etkinlik ve verimliliği stratejik iş planlarını geliştirilmesi ve uygulanması ile arttırmak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel pazarlama bilgisi edinmek
- 2- İletişim ve takım yönetimi hakkındaki becerileri geliştirmek
- 3- Marka ve markalaşma kavramını kullanabilecek seviyeye gelmek
- 4- Stratejik düşünme ve yazma becerilerini edinmek
- 5- Reklamcılık işinde bir anlayış ve tecrübe kazanmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenciler araştırma ve uygulamalara interaktif olarak katılırlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Yönetim, Yönetim Yöntemi ve Yönetim Becerileri’nin anlamı |
|
3 |
Marka iletişimi karması, marka ve marka temel bilgilerine giriş, stratejik pazarlama sürecine giriş |
|
4 |
Tüketici görüşleri, toplantı raporu yazma yolları |
|
5 |
Toplantıyı ele alma hakkında vaka incelemesi grup çalışması |
|
6 |
Pazar ve rekabet eğilimleri, SWOT analizi, marka hiyerarşi piramidi |
|
7 |
Müşteri ihtiyaç ve talep analizi. Yaratıcı ve sonuç odaklı brief yazma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Üretim hazırlıklarının onaylanması |
|
10 |
Liderlik ve yönetimin etkisini değerlendirmek için örgütsel vakanın ( ajanslar ve reklam verenler ) analiz ve eleştirisi |
|
11 |
Stratejik plan ve vaka çalışmalarında kullanılan ana yöntemlerin gözden geçirilmesi ve analizi |
|
12 |
Karar alma süreci ve stratejik planlama |
|
13 |
İş geliştirme ve kriz yönetimi için müzakere becerileri |
|
14 |
Marka mimarisi, marka mimarisi türleri |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.