DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık Yönetimi AD 415 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Öğrencilerden beklenenler:
Temel teorileri, kavramsal çerçeveleri, metodolojileri ve iş ve iletişim stratejilerini uygulamayı öğrenmeleri,
Kendi liderlik tarzlarının daha fazla farkına vardıracak bir araç olarak çeşitli kuramsal yapıları incelemek ve hesap yönetiminde liderlik ve yönetim becerilerini geliştirmek için stratejik iş modellerini uygulamak,
İş sorunlarını analiz etmek, stratejik çözümler formüle etmek ve sağlıklı kararlar verebilmek için stratejik modeller tanımlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği: Belli bir kişinin veya belirli bir kuruluş veya endüstrideki kişilerin yönetim becerilerine göre çıkarımlar yapmak ve sonuç çıkarmak . Karar vermek, sorunları çözmek ve planlar geliştirmek için çeşitli teorik yapıların ve stratejik modellerin ilkelerini entegre etmek. Bilimsel dergi ve iş kaynakları kullanarak araştırma yapmak. Öneriler yapmak, rapor yazmak, eğilimleri analiz etmek ve iş kararlarını bildirmek için sonuçları derlemek ve analiz etmek. Edinilen bilgileri stratejik iş kararları almada kulanmak ve örgütsel etkinlik ve verimliliği stratejik iş planlarını geliştirilmesi ve uygulanması ile arttırmak.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel pazarlama bilgisi edinmek
  • 2- İletişim ve takım yönetimi hakkındaki becerileri geliştirmek
  • 3- Marka ve markalaşma kavramını kullanabilecek seviyeye gelmek
  • 4- Stratejik düşünme ve yazma becerilerini edinmek
  • 5- Reklamcılık işinde bir anlayış ve tecrübe kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler araştırma ve uygulamalara interaktif olarak katılırlar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Yönetim, Yönetim Yöntemi ve Yönetim Becerileri’nin anlamı
3 Marka iletişimi karması, marka ve marka temel bilgilerine giriş, stratejik pazarlama sürecine giriş
4 Tüketici görüşleri, toplantı raporu yazma yolları
5 Toplantıyı ele alma hakkında vaka incelemesi grup çalışması
6 Pazar ve rekabet eğilimleri, SWOT analizi, marka hiyerarşi piramidi
7 Müşteri ihtiyaç ve talep analizi. Yaratıcı ve sonuç odaklı brief yazma
8 Ara Sınav
9 Üretim hazırlıklarının onaylanması
10 Liderlik ve yönetimin etkisini değerlendirmek için örgütsel vakanın ( ajanslar ve reklam verenler ) analiz ve eleştirisi
11 Stratejik plan ve vaka çalışmalarında kullanılan ana yöntemlerin gözden geçirilmesi ve analizi
12 Karar alma süreci ve stratejik planlama
13 İş geliştirme ve kriz yönetimi için müzakere becerileri
14 Marka mimarisi, marka mimarisi türleri


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Business balls .com; IVEY Business Journal/improving the practice of management; Workplacepsychology The science of people at work; Ilearning-solutions.com


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje13030
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13232
Final Sınavı14646
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1           2        
OC2       3            
OC3             3      
OC4               2 3  
OC5             3