DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Interaktif Reklamcılık AD 436 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler;
-interaktif reklamcılığın gelişimini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini inceler,
tecrübe bazlı iletişim yaratmada yeni medya kullanımını analiz eder
-online reklamcılığın, interaktif kioskların, gerillanın stratejik ve iletişimsel
yönlerini analiz eder.
-Çevrimiçi ve çevrimdışı ikna edici interaktif pazarlama materyalleri
geliştirmek için gerekli olan kullanıcı deneyimi, içerik üretimi, sosyal medya
yönetim araçları gibi ilkeleri sağlar.
Dersin İçeriği: Ders, iletişim ve pazarlamanın “human era”sında interaktif reklamcılığın
nasıl hayati bir önem kazandığına odaklanır. En iyi örneklerin analizi ile bu
ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler
medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır. Öncelikli olarak dijital
kampanyalar, dijital reklamcılık türleri,
Youtube/Facebook/Instastories/Twitter, mobil uygulamalar, sosyal medya
yönetimi, oyun, sanal gerçeklik gibi platformların verimli kullanılmasına
odaklanacak olan ders, aynı zamanda gerilla, out of home, shopper
marketing gibi çevrimdışı interaktif reklamcılık konularını da ele alacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bugünün iletişim dinamiklerinde interaktif reklamcılığın hayati önemini kavramak
  • 2- Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek
  • 3- İnteraktif kampanya yürütebilecek seviyeye gelmek
  • 4- İnteraktif reklamcılığı şekillendiren yaratıcı, tasarımsal ve sosyal unsurları analiz edebilmiş ve tartışmış olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri ara sınav, final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İnteraktif Reklamcılığa Giriş
2 Grup Çalışması: İnteraktif reklamların en iyi örneklerinin analizi.
3 Hikayeciliğin interaktif reklamcılıktaki önemi
4 Hikayecilik konusunun devamı, marka hikayeleri analizi- Grup çalışması
5 Sosyal medya topluluğu oluşturmak ve yönetmek
6 Twitter ve Dijital Ölçüm
7 Vize proje sunumları
8 Facebook nasıl daha verimli kullanılabilir? – Hedefleme ve değerlendirme
9 Youtube ve etkileyenleri
10 VR teknolojisinin kullanımı – en iyi örnek analizleri
11 Video oyunlar – en iyi örnek analizleri
12 Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri
13 Cannes kısmı: 2017 interaktifte en iyi Cannes yarışmacılarının analizi
14 Final proje sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ders notları


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 2 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık2714
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1             2 3    
OC2               2    
OC3                 3  
OC4                   3