DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık Stüdyosu AD 450 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin

Yedi dönem boyunca aldıkları bütün derslerden edinilen kazanımlarını uygulamalı olarak bir projede kullanmaları
Gerçek bir marka için yapılmış çok mecralı bir reklam kampanyası deneyimi kazanmaları
Portföylere konulabilecek kalitede bir kampanya sürecine baştan sona yönetebilme becerisi edinmeleri

beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Gerçek bir marka için televizyon filmi, radyo, outdoor, ilan ve diğer dijital
mecralara yönelik yaratıcı reklam fikirleri bularak bunları uygulayarak büyük bir reklam kampanyası hazırlamak. Bu sırada sadece yaratıcı süreci değil fikirlerin üretilmesi için gerekli teknolojik süreci de öğrenmek.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gerçek bir marka için 360 derece reklam kampanya sı yapmayı öğrenmek.
  • 2- Bir reklam kampanyasının bütün aşamaları nasıl y önetilir, anlamak.
  • 3- Farklı mecralara reklam üretmek için gerekli tek nik ve artistik yetenekler kazanmak.
  • 4- Sunum yeteneklerini geliştirecektir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sınıf içi tartışmalar ve koçluk yöntemiyle geribildirim verilmesi.- Final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş: Bitirme Projesi için marka seçimi
2 Seçilen marka için brief yazılması
3 Brif ve ürün vaadinin onaylanması
4 Brife uygun en az beş tane çok yaratıcı fikir bulunması
5 En yaratıcı, her mecraya uygulanabilir fikrin seçimi
6 Fikrin televizyon filmi, ilan ve radio için uygulamalarının yazılması
7 Fikrin Internet ve alternatif mecra uygulamalarının sunulması
8 Reklam fikrinin üretilmesi için gerekli ön çalışman ın yapılması, Gerekli çizimler, ses alternatifleri, oy uncu seçimleri gibi.tamamlayıcı mecralara nasıl çözümler üretilir?
9 Reklam filminin çekimi, seslendirme, dış ses dublaj ı. İlan uygulaması
10 Montaj, lay-out uygulaması, dublaj gibi üretim süreçlerinin tamamlanması
11 Onay öncesi revizyonların yapılması.
12 Son düzeltmelerin yapılması ve kampanyanın sunum haline dönüştürülmesi.
13 Sunum teknikleri üzerinde çalışılması
14 Final Sunumu


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR


Krevolin, Richard (2003) How to Adapt Anything into a Screenplay Aitchison, Jim (1999) Cutting Edge Advertising Howard, D avid and Edward Mabley (1996) The Tools of Screenwr iting Bendinger, Bruce (1993) The Copy Workshop Book Barez Brown, Chris (2012) How to Get Kickass Ideas Erener, Serdar. Nasıl Oluyor da Oluyor?


DİĞER KAYNAKLAR

Blackboard platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 40
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje14242
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14646
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 1     3 3   3 3 3 3
OC2 1     3 3   3 3 3 3
OC3 1     3 3   3 3 3 3
OC4 1     3 3   3 3 3 3