Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Önlisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fulya ERMAN |
Dersin Amacı: |
1. Emniyet Teşkilat Kanunu’na göre Türk Emniyet Teşkilatı’nın yapılanmasını öğretmek,
2. Adli – idari kolluk ayrımını ve bu ayrımın önemini kavratmak,
3. Kolluğun adli veya idari kolluk olarak görev yaptığı hallerde görev ve yetkilerinin kapsamını ve sınırlarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, Türk Emniyet Teşkilatı’nın tarihçesi, Emniyet Teşkilat Kanunu’na göre Teşkilat’ın yapılanması, adli – idari kolluk ayrımı ve bu ayrımın önemi, idari kolluğun görev ve yetkileri ve adli kolluğun görev ve yetkileri konuları oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Polis Mevzuatı dersinden başarıyla geçen öğrenciler, Türk Emniyet Teşkilatı’nın yapılanmasını bilir
- 2- Polis Mevzuatı dersinden başarıyla geçen öğrenciler, kolluğun hangi hallerde adlli, hangi hallerde idari kolluk olarak görev yaptığını tespit edebilir
- 3- Polis Mevzuatı dersinden başarıyla geçen öğrenciler, adli kolluğun görev ve yetkilerinin kapsam ve sınırlarını tayin edebilir
- 4- Polis Mevzuatı dersinden başarıyla geçen öğrenciler, adli kolluğun görev ve yetkilerinin kapsam ve sınırlarını tayin edebilir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Polis Mevzuatına Giriş |
|
2 |
Türk Emniyet Teşkilatı’nın Tarihçesi |
|
3 |
Emniyet Teşkilat Kanunu’na göre Türk Emniyet Teşkilatı’nın Yapılanması |
|
4 |
Genel Kolluk, Özel Kolluk ve Yardımcı Kolluk Ayrımı |
|
5 |
Adli Kolluk – İdari Kolluk Ayrımı ve Önemi |
|
6 |
İdari Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
7 |
İdari Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
8 |
İdari Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
9 |
Vize sınavları |
|
10 |
Adli Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
11 |
Adli Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
12 |
Adli Kolluğun Görev ve Yetkileri |
|
13 |
Polislikle İlgili Yasal Kavramlar |
|
14 |
Genel Tekrar
|
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek