Akademik Birim: |
Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: |
• İletişim ve medya teorilerindeki temel kavram ve kuramsal yaklaşımları kavramak
• Toplumsal, siyasal ve kültürel değişim için tarihsel gelişim ve iletişim kuramlarındaki değişikliklerin etkilerini tanımlamak
• Güncel toplumlarda medya teknolojileri ile ilgili temel konuları eleştirel bir şekilde yansıtmak ve tartışmak için beceriler geliştirmek.
• Küresel bağlamda medya ve yaratıcı / kültürel politikalardaki farklılık ve benzerlikleri anlama
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders, iletişim ve medya teorisinin gelişimi ile ilgili anahtar kavramları tanıtmayı hedefler. Derste, medya ve iletişim kuramlarının incelenmesinde tarihsel ve kavramsal temelli bir yaklaşım benimsenmektedir. Bu derste sırasıyla, temel kavramlar tanıtılacak, daha sonra Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Toronto Okulu, politik ekonomi ve kültür / yaratıcı endüstriler yaklaşımları gibi farklı araştırma okullarına odaklanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kitle iletişim araçlarının ve kitle iletişim süreçlerinin özelliklerini ayırt etmek
- 2- İletişim ve medya tarihindeki önemli tartışmalarla ilgili olarak eleştirel düşünme, yazma ve iletişim kurma becerisi kazanma
- 3- Kitle iletişim araçları, kitle iletişimi ve ekonomik, sosyal ve politik değişim arasındaki ilişkiyi eleştirel bir şekilde ele almak
- 4- Farklı teorik yaklaşımların kitle iletişimine etkilerini karşılaştıran ve karşılaştıran analitik becerilerin geliştirilmesi
- 5- Kitle iletişim araçları ve yeni medya ile ilgili olarak yeni politika oluşturma alanlarını ayırt edip eleştirel olarak yansıtmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Her öğrenci haftalık konulardan 5 tanesiyle ilgili bir özet yazmaktadır. Ayrıca tüm öğrenciler belli bir haftanın konusunu seçerek bireysel olarak sunum yaparlar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş ve Ders Planı |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
2 |
Medya Etkileri I: İletim Modeli / Hipodermik Model |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
3 |
Medya Etkileri II: Sınırlı Etkiler, Kullanımlar ve Doyumlar |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
4 |
Kültür ve İletişim: Frankfurt Okulu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
5 |
Kültür ve İletişim: Göstergebilim |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
6 |
Eleştirel Teori: Politik Ekonomi |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
7 |
Kültürel Çalışmalar ve Aktif Kitle |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Medium Teorisi: Toronto Okulu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
10 |
Feminist Medya Kuramı |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
11 |
Küreselleşme |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
12 |
Postmodernite ve Postyapısalcılık |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
13 |
Bilgi toplumu |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
14 |
Tüketim ve Gündelik Hayat |
Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.