Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Medyanın Temelleri | NS 503 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: | Öğrencilerden Yeni Medya kavramının tanımını, temel özelliklerini ve çeşitli etkilerini teorik ve pratik olarak kavraması Yeni Medya'nın küresel ve yerel örneklerini idrak etmesi ve bir yeni medya servis protopini incelemesi ve üretmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencileri Yeni Medya ve ilişkin kavramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dönem boyunca yeni medyanın tanımı, temel özellikleri ile toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasi ve hukuki etkilerine ilişkin temel bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca siber mekana ilişkin temel bilgi edinecekler ve bu ortamdaki kültür, kimlikler, araçlar ve cihazlar konusunda bilgilendirileceklerdir. Derste anlatılan teorik bilgi, Yeni Medya sektöründen çeşitli filmler, örnek vakalar ve sektör uzmanlarının sunumlarıyla desteklenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Sunumları ve etkileşimli öğrenci oturumlarıÖdevler: Öğrencilerden 2 haftada bir verilecek ödevleri yapmaları talep edilecektir. Dönem Projesi: Öğrencilerden Yeni Medya?nın temel özellikleri olan etkileşim, dijitallik ve zaman-mekan sınırsızlığını maksimize edecek bir blog yaratmaları istenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders Planı | |
2 | Yeni Medyanın tanımı | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
3 | Yeni Medya Kavramı ve Temel Özellikleri | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
4 | Küreselleşme ve Yeni Medya | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
5 | Yeni Medya’nın etkileri | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
6 | Sektörel uzman konuşmacı | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
7 | Siber Kültür ve Siber Kimlikler | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
8 | Blog Çalışması | Blog hazırlığının yapılması |
9 | Siber Cihazlar ve Araçlar | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
10 | Remediation ve Yeni Biçimler | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
11 | Paylaşım Kültürü ve Fikri Mülkiyet | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
12 | Vaka çalışmaları | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
13 | Yeni Medya’nın Geleceği | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
14 | Final Sunumları | Sunum hazırlığı ve geçmiş konuların tekrarı |
* Flew T., New Media An Introduction, Oxford Press, 2008. * Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009. * Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999 * Jenkins H., Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, NYU Press, 2006. * Lessig L., Free Culture, The Penguin Press, 2004. * Turkle S. Alone Together:Basic Books, 2011. |
1. Ders videoları 2. Ders notları 3. İlişkin web siteleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 40 |
Ödev | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 21 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 5 | 9 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 61 | 61 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 | |||||||||
OC7 | |||||||||
OC8 | |||||||||
OC9 |