Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya | NS 507 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin - Sosyal medya iletişimini etkileyen toplumsal, ekonomik ve siyasi dinamikler hakkında iler düzeyde bir kavrayışa sahip olması - Kullanıcıların sosyal medya araçlarını nasıl adapte edip kullandıklarını anlamaları - Sosyal medyanın toplumsal hayatın farklı alanlarını nasıl dönüştürdüğüne dair eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri - Farklı sosyal medya kampanyası örneklerini eleştirel bir biçimde değerlendirebilmeleri - Gruplar halinde bir sosyal medya kampanyası geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Sosyal Medya, sosyal medyanın toplumsal hayatın farklı alanlarına olan etkisinin tartışıldığı bir derstir. Derste, internetin ilk yıllarından itibaren daha katılımcı bir yapıya sahip olan web 2.0’a doğru nasıl evirildiği tartışılacaktır. Bunun yanında derste sosyal ağlar, mahremiyet, yurttaş gazeteciliği, aktivizm ve mobil teknolojiler gibi sosyal medyaya dair kilit konular tartışılacaktır. Ders içinde öğrencilerden bir sosyal medya kampanyası fikri geliştirmeleri ve sosyal medya kampanyasını nasıl analiz edeceklerine dair bir proje geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sunumlar, Ders okumaları, grup çalışmaları, sunumlar |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders Planı | |
2 | Web 1.0’dan Web 2.0’a | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
3 | Bağlantısallık ve Ağların Gücü | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
4 | Eleştirel Yaklaşımlar. Sosyal Medyanın Ekonomi-politiği | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
5 | Sosyal Medya Araştırmaları | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
6 | Ara Sınav | |
7 | Sosyal Medya Kampanyaları | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
8 | Sosyal Medyada Pazarlama | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
9 | Sosyal Medya Kullanıcılar: Üreten-tüketiciler, Dijital Yerliler | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
10 | Sosyal Medyada Görsel Kültür: Instagram ve Youtube | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
11 | Öğrenci Sunumları | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
12 | Mahremiyet ve Sosyal Medya | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
13 | Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
14 | Sosyal Medya, Siyasi Aktivizm, Aktivizm | Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak |
Carr, C. T., & Hayes, R. A. (2015). Social media: Defining, developing, and divining. Atlantic Journal of Communication, 23(1), 46-65. Li, Charlene/Bernoff, Josh. Groundswell. Winning in a world by social technologies. Boston: Harvard business press. Van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. Oxford University Press. Fuchs, Christian (2009): Information and Communication Technologies and Society A Contribution to the Critique of the Political Economy of the Internet. In: European Journal of Communication 24(1), 69 – 87. |
Shirky, Clay (2008): Sharing Anchors Community. In Shirky, Clay: Here comes everybody. Organizing without the organizations. New York: Penguin Books, pp. 25-54. Benkler, Yochai (2006): Introduction. A Moment of Opportunity and Challenge. In: Benkler, Yochai. The wealth of the networks. How social production transforms markets and freedom . New Haven et al.: Yale University Press, pp. 1 – 35. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |