Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya Yönetimi | NS 509 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: | Yeni medya ve dijital medya planlamasında temel kavramları anlamak Yeni medya yönetimi ve dijital medya planlamasında planlama pratikleri ve güncel konuların anlaşılması. |
Dersin İçeriği: | Kitle iletişim araçları yakınsaması ve yeni medya yönetimi üzerindeki etkileri Google ve Facebook ile Big Data'nın etkisi Medya planlamasının gelişimi İletişimsel İletişim ve Dijital İletişim Planının Bileşenleri Rekabet Analizi Hedef Kitle Analizi Geleneksel medya araçlarını değerlendirme: Video, Ses, Baskı, OOH Dijital medya araçlarını değerlendirme: Arama Motoru Pazarlaması, Çevrimiçi Reklamcılık Reklamcılığı, Sosyal Medya, Oyun, Yerel Reklamcılık, Dijital Öyküleme Dijital Medya Planlama ve Touch Point Seçimi İletişim planı hazırlamak Yeni Medya Yönetimi ve Etik Ölçüm ve Metrikler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Yüz yüze öğretim Vaka çalışmaları / en iyi uygulamaların sunumu |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş / Derse Genel Bakış | Ders Okumaları |
2 | İletişimin rolü Kitle İletişim Yaklaşımı: Kitle İletişim Yaklaşımı Nedir Ve Yeni Medya Yönetimi / Dijital Medya Planlamasını Nasıl Etkiler? | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 5 Turow Bölüm 1, Bölüm 4 |
3 | Google ve Facebook’un yeni medya yönetimi üzerindeki etkisi Büyük Veri ve Analiz | Young, Bölüm 1 Young, Bölüm 12 |
4 | Medya Planlamasının İletişim Planlamasına Evrimi: Markalaşma Desteğinde, Ödemeli / Sahip Olulan, Kazanılmış Medyada Medya Planlamasının Değişen Rolü | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 1, Bölüm 2 |
5 | İletişim Stratejisi ve Dijital İletişim Planı Bileşenleri 1 | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6 |
6 | İletişimsel İletişim ve Dijital İletişim Planının Bileşenleri 2 | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 6, Bölüm 15 Genç, Bölüm 4 |
7 | Rekabet Analizi: Planlamadaki Çıkarımlar Hedef Kitle ve Hedef Kitle Analizinin Tanımlanması: Planlamadaki Çıkarımlar | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 10 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 7, Bölüm 8 |
8 | Geleneksel medya araçlarını değerlendirme: Video, Ses, Baskı, OOH | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 19, 20, 21, 22, 23 |
9 | Dijital medya araçlarını değerlendirme: Arama Motoru Pazarlaması, Çevrimiçi Reklamcılık Reklamcılığı, Sosyal Medya, Oyun, Yerel Reklamcılık | Kelley, Jugenheimer and Sheehan, Bölüm24, 24, 27, 30 |
10 | Dijital medya araçlarını değerlendirme: Dijital Öyküleme | Dunford, Jenkings, Bölüm 1 |
11 | Dijital Medya Planlama ve Touch Point Seçimi | Young, Bölüm 7, Bölüm 8, Bölüm 9 |
12 | İletişim planı hazırlamak | Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 36 |
13 | Yeni Medya Yönetimi ve Etik | Erin Schauster & Marlene Neill (2017) Etik Değişti mi? Reklam ve Halkla İlişkiler Kurumlarında Etik İncelemesi, Medya Etiği Dergisi, 32: 1, 45-60 |
14 | Ölçme ve Metrikler: Medya stratejisini hesap verebilir hale getirme | Young, Bölüm 12 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 37 |
Turow, J. (2017). Bugün medya: yakınsak bir dünyada kitle iletişimi. Londra: Routledge, Taylor ve Francis Grubu, Bölüm 1 ve Bölüm 4 - Kelley, L.D., Jugenheimer, D.W., ve Sheehan, K.B. (2015). Medya planlaması: Bir marka yönetimi yaklaşımı. Oxford: Routledge. - Young, A. (2014). Marka Medya Stratejisi, 2. Baskı: Dijital Çağda Entegre İletişim Planlaması. Gordonsville: Palgrave Macmillan. - Erin Schauster & Marlene Neill (2017) Etik Değişti mi? Reklam ve Halkla İlişkiler Kurumlarında Etik İncelemesi, Medya Etiği Dergisi, 32: 1, 45-60 - Dunford, M. ve Jenkins, T. (2017). Dijital hikaye anlatımı: Biçim ve içerik. Londra, İngiltere: Palgrave Macmillan, Bölüm 1 |
- Ders videoları - Okuma notları - İlgili web siteleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 18 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 9 | 18 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 | |||||||||
OC7 |