DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yeni Medya Yönetimi NS 509 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Yeni medya ve dijital medya planlamasında temel kavramları anlamak Yeni medya yönetimi ve dijital medya planlamasında planlama pratikleri ve güncel konuların anlaşılması.
Dersin İçeriği:
Kitle iletişim araçları yakınsaması ve yeni medya yönetimi üzerindeki etkileri
Google ve Facebook ile Big Data'nın etkisi
Medya planlamasının gelişimi İletişimsel İletişim ve Dijital İletişim Planının Bileşenleri Rekabet Analizi
Hedef Kitle Analizi
Geleneksel medya araçlarını değerlendirme: Video, Ses, Baskı, OOH
Dijital medya araçlarını değerlendirme: Arama Motoru Pazarlaması, Çevrimiçi Reklamcılık Reklamcılığı, Sosyal Medya, Oyun, Yerel Reklamcılık, Dijital Öyküleme Dijital Medya Planlama ve Touch Point Seçimi
İletişim planı hazırlamak
Yeni Medya Yönetimi ve Etik
Ölçüm ve Metrikler


Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışını ve yeni medya yönetimi üzerindeki etkilerini anlayıp Google ve Facebook’un yeni medya yönetimini nasıl değiştirdiğini açıklayabilmek
  • 2- Gelişen iletişim planlama stilini anlayabilecek, Büyük Veri'nin dijital medya planlamasını nasıl değiştirdiğini açıklayabilmek
  • 3- Medya planlaması ve iletişim arasındaki farkı anlayabilecek ve ücretle satın alınan ve kazanılan medya araçları arasındaki farkları tanımlayabilmek
  • 4- Dijital iletişim planının bileşenlerini anlayabilecek ve yeni medya yönetimi için stratejik bir çerçeve oluşturabilmek
  • 5- Kitlelerin her bir ortamdaki reklamlarla olan ilişkilerini analiz edebilecek ve farklı araçları reklam verenlerle ve izleyicilerle olan ilişkilerinde karşılaştırabilmek
  • 6- Dijital iletişim kampanyalarını sorgulayabilmek, eleştirebilmek ve değerlendirebilmek
  • 7- Dijital medya planlamasında ölçme yöntemlerini anlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze öğretim Vaka çalışmaları / en iyi uygulamaların sunumu


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş / Derse Genel Bakış Ders Okumaları
2 İletişimin rolü Kitle İletişim Yaklaşımı: Kitle İletişim Yaklaşımı Nedir Ve Yeni Medya Yönetimi / Dijital Medya Planlamasını Nasıl Etkiler? Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 5 Turow Bölüm 1, Bölüm 4
3 Google ve Facebook’un yeni medya yönetimi üzerindeki etkisi Büyük Veri ve Analiz Young, Bölüm 1 Young, Bölüm 12
4 Medya Planlamasının İletişim Planlamasına Evrimi: Markalaşma Desteğinde, Ödemeli / Sahip Olulan, Kazanılmış Medyada Medya Planlamasının Değişen Rolü Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 1, Bölüm 2
5 İletişim Stratejisi ve Dijital İletişim Planı Bileşenleri 1 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6
6 İletişimsel İletişim ve Dijital İletişim Planının Bileşenleri 2 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 6, Bölüm 15 Genç, Bölüm 4
7 Rekabet Analizi: Planlamadaki Çıkarımlar Hedef Kitle ve Hedef Kitle Analizinin Tanımlanması: Planlamadaki Çıkarımlar Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 10 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 7, Bölüm 8
8 Geleneksel medya araçlarını değerlendirme: Video, Ses, Baskı, OOH Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 19, 20, 21, 22, 23
9 Dijital medya araçlarını değerlendirme: Arama Motoru Pazarlaması, Çevrimiçi Reklamcılık Reklamcılığı, Sosyal Medya, Oyun, Yerel Reklamcılık Kelley, Jugenheimer and Sheehan, Bölüm24, 24, 27, 30
10 Dijital medya araçlarını değerlendirme: Dijital Öyküleme Dunford, Jenkings, Bölüm 1
11 Dijital Medya Planlama ve Touch Point Seçimi Young, Bölüm 7, Bölüm 8, Bölüm 9
12 İletişim planı hazırlamak Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 36
13 Yeni Medya Yönetimi ve Etik Erin Schauster & Marlene Neill (2017) Etik Değişti mi? Reklam ve Halkla İlişkiler Kurumlarında Etik İncelemesi, Medya Etiği Dergisi, 32: 1, 45-60
14 Ölçme ve Metrikler: Medya stratejisini hesap verebilir hale getirme Young, Bölüm 12 Kelley, Jugenheimer ve Sheehan, Bölüm 37


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Turow, J. (2017). Bugün medya: yakınsak bir dünyada kitle iletişimi. Londra: Routledge, Taylor ve Francis Grubu, Bölüm 1 ve Bölüm 4
- Kelley, L.D., Jugenheimer, D.W., ve Sheehan, K.B. (2015). Medya planlaması: Bir marka yönetimi yaklaşımı. Oxford: Routledge.
- Young, A. (2014). Marka Medya Stratejisi, 2. Baskı: Dijital Çağda Entegre İletişim Planlaması. Gordonsville: Palgrave Macmillan.
- Erin Schauster & Marlene Neill (2017) Etik Değişti mi? Reklam ve Halkla İlişkiler Kurumlarında Etik İncelemesi, Medya Etiği Dergisi, 32: 1, 45-60
- Dunford, M. ve Jenkins, T. (2017). Dijital hikaye anlatımı: Biçim ve içerik. Londra, İngiltere: Palgrave Macmillan, Bölüm 1


DİĞER KAYNAKLAR

- Ders videoları
- Okuma notları
- İlgili web siteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 2 20
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje13030
Ödev2918
Sunum/Jüriye Hazırlık21020
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler21428
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı15050
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OC1 2     2      
OC2 2       2 2  
OC3 2     2      
OC4     2   2 3  
OC5       2 2    
OC6   2         2
OC7           2 1