Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Siber Kültür ve Sanal Kimlik | NS 522 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Yeni Medya M.A. |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Çiğdem Bozdağ |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerden: • Siberuzamı anlamada bir takım analitik araçlar geliştirmeleri • Çok çeşitli siber kültür alanlarını ve siber toplulukların oluşumunu derinlemesine incelemeleri • Kültürel kimlik( ırk, sınıf, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet) konularını ve bunların siber uzamdaki yansımalarını analiz etmeleri • Siberuzama alt kültürleşme ile olan ilişkisini tespit etmeleri • Siberuzam uygulamalarında gündeme gelen kimlik, sahiplenme ve topluluk kurma eğilimleri üzerine fikir beyan etmeleri • Siberuzamda ve siber kültürler ile ilgili araştırma yapma pratiklerinde karşılaşılabilecek güçlüklere işaret edebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu kurs siber uzamın materyal, sembolik ve deneyimsel boyutlarını derinlemesine bir araştırma ile ortaya koyar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu anlatımı, atölye çalışmaları, sosyal medya aktiviteleri, ev ödevleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Ders Planı | |
2 | Dijital dünyayı anlamak | Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology – chapter 4 |
3 | Gerçek ve sanal | Miller, V. (2010) Understanding Digital Culture – Introduction & chapter 1 |
4 | Siberuzamı hikayelendirmek | Bell, D. (2001) Understanding Cybercultures – chapters 2 & 3 |
5 | Siberuzamda Topluluklar | Miller, V. (2010) Understanding Digital Culture – Introduction & chapter 5 |
6 | Siberuzamda Bedenler | Miller, V. (2010) Understanding Digital Culture – Introduction & chapter 7 |
7 | Siberuzamda Kimlikler | Miller, V. (2010) Understanding Digital Culture – Introduction & chapter 6 |
8 | Siberuzam Politikaları | Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology – chapter 23 |
9 | Ara-sınav | |
10 | Vaka Çalışması I – “biyopolitika” | Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology – chapter 14 |
11 | Vaka Çalışması II- “bilgisayar oyunları” | Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology – chapter 29 |
12 | Vaka Çalışması III- “hackerlık” | Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology – chapter 24 |
13 | Öğrenci sunumları | TBA |
14 | Değerlendirme |
Bell, D. (2001) Understanding Cybercultures. London: Routledge. Miller, V. (2010) Understanding Digital Culture. London: Sage. Nayar, K. N. (ed.) (2011) The New Media and Cybercultures Anthology. Oxford: Wiley-Blackwell. |
Okuma Listesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 12 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Total: | 15 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Proje | 1 | 48 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 |
OC1 | 3 | 2 | 1 | 1 | |||
OC2 | 3 | 2 | 1 | 1 | |||
OC3 | 3 | 1 | 2 | ||||
OC4 | 2 | 3 | 2 | ||||
OC5 | 2 | 3 | 1 | 2 | |||
OC6 | 2 | 3 | 2 |