DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mikroekonomi EC 511 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Kerim Keskin
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, modern mikroekonomi teorisinin temellerini tanıtmak ve ekonomik analiz için gerekli standart method ve analitik araçları öğretmektir.
Dersin İçeriği: Talep ve arzın etkileşimi, piyasa dengesi, belirlilik ve belirsizlik altında seçim, firma teorisi, tekel ve fiyatlandırma stratejileri, mükemmel ve mükemmel olmayan piyasalarda denge, oyun teorisinin temelleri, bilgi ekonomisi.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- piyasanın talep tarafının temeli olan tüketici seçimleri teorisi
  • 2- firmaların arz seçimlerinin temeli olan maliyetin minimize edilmesi ve karın maksimize edilmesi
  • 3- tam rekabetçi piyasalarda arz ve talebin etkileşiminin denge fiyatı ve miktarını nasıl belirlediği
  • 4- tam rekabetçi olmayan piyasalarda, tekel ve eksik rekabet, denge fiyatının ve miktarının belirlenmesi
  • 5- oyun teorisinin temelleri ve bunların gerçek piyasa ortamlarına uygulanması
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konular modelleme ve problem çözme şeklinde analitik bir yaklaşımla işlenecektir. Haftalık okuma ve ödevler verilecektir.Öğrenciler bu okumaları ve ödevleri yapmakla yükümlüdür.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Seçimler ve Tercihler
3 Talep: Tüketici Problemi
4 Arz: Üretici Problemi
5 Mükemmel Rekabette Denge
6 Tekel ve Fiyat Ayrımcılığı
7 Yarıyıl Sınavı
8 Risk Altında Karar Alma
9 Oyun Kuramına Giriş
10 Oyun Kuramı: Normal Form Oyunlar
11 Oyun Kuramı: Geniş Form Oyunlar
12 Oyun Kuramı: Denge Sadeleştirmeleri
13 Mükemmel Olmayan Rekabet
14 Dönem Sonu Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Microeconomic Theory, Basic Principles and Extensions, 11th Edition, by Christopher Snyder and Walter Nicholson, Cengage Learning, 2012


DİĞER KAYNAKLAR

Microeconomic Theory, by A. Mas-Colell, M. D. Whinston, and J. R.Green, Oxford University Press, 1995.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 5 25
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 35
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev57.537.5
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı13636
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3       2      
OC2 3       2      
OC3 3       2      
OC4 3       2      
OC5 3       2