DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uluslararası Ekonomi EC 526 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Beste Gün. ASLAN
Dersin Amacı: Dersin amacı uluslararası ticaretin temel kavramlarını lisansüstü seviyede öğretmektir. Çeşitli ticaret teorilerinin teorik arka planı incelenerek uluslararası iktisattaki metotlar gözden geçirilmektedir. Ticaret ve büyüme arasındaki korelasyon ve küresel üretim zincirlerinin değişen doğası özel olarak incelenmektedir. Dersin sonunda öğrencilerin ticaret ve ticaret politikalarını analiz edebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: 1. Karşılaştırmalı üstünlükler teorisi
2. Faktör içeriği ve ticaret
3.Yeni ticaret teorisi
4. Faktör hareketleri ve faktör fiyatlarının eşitlenmesi
5. Ticaret politikaları ve politik ekonomi
6. Çeşitli ticaret teorileri
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Uluslararası ticaretin temel kavramlarını anlamak
  • 2- Standart ticaret teorilerini anlamak
  • 3- İlgili matematiksel araçları kullanarak bir ticaret modeli geliştirmek
  • 4- Ticaret ve ekonomik büyüme arasındaki bağlantıyı kavramak
  • 5- Ticaret politikalarını değerlendirmek
  • 6- Uluslararası ticaretin politik ekonomisini anlamak
  • 7- Ekonomik entegrasyonu anlamak ve değerlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin her derse hazırlanmaları gerekmektedir. Öğrenciler iki haftada biri 2000-4000 kelime arasında dört adet rapor hazırlamakla yükümlüdür. Raporların konusu önceden duyurulmaktadır. Her öğrenci konusu dersin sorumlusu tarafından önceden duyurulan bir konu hakkında bir dönem-sonu projesi hazırlar. Proje raporu 4000-8000 kelime arasındadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction: An Overview of the Course
2 World Trade: An Overview
3 Labor Productivity and Comparative Advantage: The Ricardian Model
4 The Ricardian Model
5 Specific Factors and Income Distribution
6 Resources and Trade: Heckscher-Ohlin Model
7 The Standard Trade Model
8 The Standard Trade Model
9 Economies of Scale and International Location of Production
10 Firms in The Global Economy
11 Instruments of Trade Policy
12 Political Economy of Trade Policy
13 Trade Policy in Developing Countries
14 Controversies in Trade Policy


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Robert C. Feenstra (2003). Advanced International Trade: Theory and Evidence, Princeton University Press.


DİĞER KAYNAKLAR

Maurice Obstfeld and Kenneth S. Rogoff (1996). Foundations of International Macroeconomics, MIT Press.
J. Bhagwati, A. Panagariya and T. N. Srinivasan (1998). Lectures on International Trade, MIT Press.
E. Helpman and P. Krugman (1989). Trade Policy and Market Structure, MIT Press, 1989.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 1 20
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 50
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati11414
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık14570
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14570
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı13.53.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2 1     3      
OC2 2 1            
OC3 2 1            
OC4 2              
OC5 2       3      
OC6 2       3      
OC7 2       3