DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Uluslararası Ekonomi |
EC 526 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Beste Gün. ASLAN |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı uluslararası ticaretin temel kavramlarını lisansüstü seviyede öğretmektir. Çeşitli ticaret teorilerinin teorik arka planı incelenerek uluslararası iktisattaki metotlar gözden geçirilmektedir. Ticaret ve büyüme arasındaki korelasyon ve küresel üretim zincirlerinin değişen doğası özel olarak incelenmektedir. Dersin sonunda öğrencilerin ticaret ve ticaret politikalarını analiz edebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
1. Karşılaştırmalı üstünlükler teorisi
2. Faktör içeriği ve ticaret
3.Yeni ticaret teorisi
4. Faktör hareketleri ve faktör fiyatlarının eşitlenmesi
5. Ticaret politikaları ve politik ekonomi
6. Çeşitli ticaret teorileri
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Uluslararası ticaretin temel kavramlarını anlamak
- 2- Standart ticaret teorilerini anlamak
- 3- İlgili matematiksel araçları kullanarak bir ticaret modeli geliştirmek
- 4- Ticaret ve ekonomik büyüme arasındaki bağlantıyı kavramak
- 5- Ticaret politikalarını değerlendirmek
- 6- Uluslararası ticaretin politik ekonomisini anlamak
- 7- Ekonomik entegrasyonu anlamak ve değerlendirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin her derse hazırlanmaları gerekmektedir. Öğrenciler iki haftada biri 2000-4000 kelime arasında dört adet rapor hazırlamakla yükümlüdür. Raporların konusu önceden duyurulmaktadır. Her öğrenci konusu dersin sorumlusu tarafından önceden duyurulan bir konu hakkında bir dönem-sonu projesi hazırlar. Proje raporu 4000-8000 kelime arasındadır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction: An Overview of the Course |
|
2 |
World Trade: An Overview |
|
3 |
Labor Productivity and Comparative Advantage: The Ricardian Model |
|
4 |
The Ricardian Model |
|
5 |
Specific Factors and Income Distribution |
|
6 |
Resources and Trade: Heckscher-Ohlin Model |
|
7 |
The Standard Trade Model |
|
8 |
The Standard Trade Model |
|
9 |
Economies of Scale and International Location of Production |
|
10 |
Firms in The Global Economy |
|
11 |
Instruments of Trade Policy |
|
12 |
Political Economy of Trade Policy |
|
13 |
Trade Policy in Developing Countries |
|
14 |
Controversies in Trade Policy |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Robert C. Feenstra (2003). Advanced International Trade: Theory and Evidence, Princeton University Press. |
DİĞER KAYNAKLAR
Maurice Obstfeld and Kenneth S. Rogoff (1996). Foundations of International Macroeconomics, MIT Press.
J. Bhagwati, A. Panagariya and T. N. Srinivasan (1998). Lectures on International Trade, MIT Press.
E. Helpman and P. Krugman (1989). Trade Policy and Market Structure, MIT Press, 1989.
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Ödev |
1 |
20 |
Sunum/Jüri |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 5 | 70 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı | 1 | 3.5 | 3.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek