DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Büyüme Politikası Uygulamaları |
EC 627 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Ekonomi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
Hasan Tekgüç |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, girdi-çıktı tabloları (I-O), sosyal hesaplar matrisi (SAM) ve hesaplanabilir genel denge (CGE) modelleri yoluyla öğrencilere ekonomik büyüme politikaları modellemesini öğretmektir. İleri seviyede ekonomik büyüme teorisi ve makroekonomi bilgisine dayanarak, öğrenciler GAMS program kodu yazarak politika analizi yapmayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği: |
1) Girdi-çıktı tabloları ve analizi
2) Sosyal hesaplar matrisi (SAM) ve SAM modellemesi
3) Hesaplanabilir genel denge modeli
4) Model dinamiği
5) Genel denge modelleri kullanarak politika analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bir ekonomide sektörler-arası ilişkiler ve bağlantıları anlamak
- 2- Farklı kaynaklardan verileri toplayarak bir SAM oluşturmak
- 3- SAM kullanarak politika analizi yapmak
- 4- CGE modeli kullanarak politika analizi yapmak
- 5- Simülasyon yapmak ve sonuçlarını yorumlamak
- 6- Bir CGE modeli geliştirmek ve temel özelliklerini açıklayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenciler GAMS programını kullanmayı öğrenirler. Dönem sonunda öğrenciler gerçek veya varsayımsal bir SAM kullanarak bir proje hazırlarlar. 5000 kelimelik bir rapor yazarak, statik bir çok-sektörlü CGE modeli yardımıyla bazı politika seçeneklerini (yoksulluğu azaltmak, tarım sübvansiyonları, ticaret politikaları vb.) analiz ederler. Sonuçları sınıfta sunarlar. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
ÖÇ |
1 |
Giriş |
yok |
1 |
2 |
Bir ekonomide sektörler-arası ilişkiler ve bağlantıları anlamak |
Burfisher |
1 |
3 |
Bir ekonomide sektörler-arası ilişkiler ve bağlantıları anlam |
Burfisher |
1 |
4 |
Farklı kaynaklardan verileri toplayarak bir SAM oluşturmak |
Ginsburg & Keyzer |
2 |
5 |
Farklı kaynaklardan verileri toplayarak bir SAM oluşturmak |
Ginsburg & Keyzer |
2 |
6 |
SAM kullanarak politika analizi yapmak |
Ginsburg & Keyzer |
3 |
7 |
SAM kullanarak politika analizi yapmak |
Ginsburg & Keyzer |
3 |
8 |
CGE modeli kullanarak politika analizi yapmak |
Hosoe vd. |
4 |
9 |
CGE modeli kullanarak politika analizi yapmak |
Hosoe vd. |
4 |
10 |
Simülasyon yapmak ve sonuçlarını yorumlamak |
Hosoe vd. |
5 |
11 |
Simülasyon yapmak ve sonuçlarını yorumlamak |
Hosoe vd. |
5 |
12 |
Bir CGE modeli geliştirmek ve temel özelliklerini açıklayabilmek |
Burfisher |
6 |
13 |
Bir CGE modeli geliştirmek ve temel özelliklerini açıklayabilmek |
Burfisher |
6 |
14 |
Uygulama |
Hertel vd. |
1, 2, 3, 4 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Thomas W. Hertel ed. (1997). Global Trade Analysis: Modeling and Applications, New York: Cambridge University Press.
Victor Ginsburgh and Michiel Keyzer (1997). The Structure of Applied General Equilibrium Models, MIT Press.
Mary E. Burfisher (2011). Introduction to Computable General Equilibrium Models, Cambridge University Press.
N. Hosoe, K. Gasawa, and H. Hashimoto (2010). Textbook of Computable General Equilibrium Modelling: Programming and Simulations, Palgrave Macmillan. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 45.5 | 45.5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek