DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yönetmenin Sanatı: Dramaturji FD 505 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Film ve Drama
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çetin Kemal SARIKARTAL
Dersin Amacı: Hikaye anlatıcılığının “altın çağı”nda, yönetmenin sanatı ve bu sanatın ortak üreticileri olarak oyuncu-yapımcı ve senaristlerin işlevleri
Dersin İçeriği: Sinemada Yönetmenin sanatı’nı, bir film ekibinin Yapımcı-Oyuncu-Senarist ve Yönetmen’lerinin birer “film anlatıcısı” olarak nasıl birlikte gerçekleştireceklerine dair tearik ve pratik antrenmanlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1. Bir yapımcı olarak bir film projesinin çekim öncesi hazırlıkta geçtiği prodüskiyon, teknik ve yaratıcı aşamaları deneyimlemek
  • 2- Bir yönetmen olarak kamera kullanımı ve oyuncu yönetimi konusunda teknik ve teorik bilgi edinmek.
  • 3- Bir senarist olarak hem anlatmak istediğini ifade edebileceğin hem de seyiriciye meseleni ulaştırabileceğin yazım teknikleri çalışmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin profesyonel teknik ve pratikleri “film çekerek uygulama” antrenmanlarıyla benimsemeleri, teorik çalışmanın aynı anda üretimle vurgulanması.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Hikaye anlatıcılığı, kadim anlatıcı, sinemada “anlatı”, dönem ödevlerinin tanıtımı ve dağıtımı
2 Dönem ödev takibi, derste uygulama: “Bir anlatıcı olarak oyuncunun yüzü-yüz metinleri”
3 Ödev değerlendirmeleri, “Kadrajda Kal” kamera uygulaması
4 Ödev değerlendirmeleri, “sinema dışı sanat dallarından sinemaya uyarlama: Yiğit Özgür Karikatürleri-Kısa Film çalışması
5 Derste Çekilen kısa filmlerin izlenmesi, analiz ve değerlendirme
6 Senaryosuz Film çekimi-edebiyat uyarlaması: “Bisküvi”-Douglas Adams
7 “Bisküvi” kısa filminin kurgulanmış hallerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
8 Oyuncu yönetimi ve karakter yaratma çalışması: “Sahte Audition”
9 Ödev değerlendirmeleri-“Dışarda-doğaçlama sokak çekimi” projesinin örgütlenmesi ve analizi
10 “Rüya stratejisiyle Film” ödev çalışmasının senaryo değerlendirmeleri-Örnek Film izleme
11 “Tek Plan hikaye” ödevinin senaryo değerlendirmeleri--Örnek Film izleme
12 1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” konularının senaryo analizleri
13 Okul dışı çekim ödevlerinin kaba çekimlerinin izlenmesi-Kurgu
14 1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” senaryo değerlendirmeleri, Ders dışı çekimlerin kaba kurgularının izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - 20
Laboratuvar - -
Uygulama - 10
Arazi Çalışması - 10
Proje - 20
Ödev - 40
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı - -
Total: 0 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama17.57.5
Arazi Çalışması12336
Proje11818
Ödev24284
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı000
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 2 3   1 3   1    
OC2 2 3   1 3   1    
OC3 2 3   1 3   1