| Akademik Birim: |
Film ve Drama |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
| Dersin Amacı: |
Hikaye anlatıcılığının “altın çağı”nda, yönetmenin sanatı ve bu sanatın ortak üreticileri olarak oyuncu-yapımcı ve senaristlerin işlevleri |
| Dersin İçeriği: |
Sinemada Yönetmenin sanatı’nı, bir film ekibinin Yapımcı-Oyuncu-Senarist ve Yönetmen’lerinin birer “film anlatıcısı” olarak nasıl birlikte gerçekleştireceklerine dair tearik ve pratik antrenmanlar. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 1. Bir yapımcı olarak bir film projesinin çekim öncesi hazırlıkta geçtiği prodüskiyon, teknik ve yaratıcı aşamaları deneyimlemek
- 2- Bir yönetmen olarak kamera kullanımı ve oyuncu yönetimi konusunda teknik ve teorik bilgi edinmek.
- 3- Bir senarist olarak hem anlatmak istediğini ifade edebileceğin hem de seyiriciye meseleni ulaştırabileceğin yazım teknikleri çalışmak.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin profesyonel teknik ve pratikleri “film çekerek uygulama” antrenmanlarıyla benimsemeleri, teorik çalışmanın aynı anda üretimle vurgulanması. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Hikaye anlatıcılığı, kadim anlatıcı, sinemada “anlatı”, dönem ödevlerinin tanıtımı ve dağıtımı |
|
| 2 |
Dönem ödev takibi, derste uygulama: “Bir anlatıcı olarak oyuncunun yüzü-yüz metinleri” |
|
| 3 |
Ödev değerlendirmeleri, “Kadrajda Kal” kamera uygulaması |
|
| 4 |
Ödev değerlendirmeleri, “sinema dışı sanat dallarından sinemaya uyarlama: Yiğit Özgür Karikatürleri-Kısa Film çalışması |
|
| 5 |
Derste Çekilen kısa filmlerin izlenmesi, analiz ve değerlendirme |
|
| 6 |
Senaryosuz Film çekimi-edebiyat uyarlaması: “Bisküvi”-Douglas Adams |
|
| 7 |
“Bisküvi” kısa filminin kurgulanmış hallerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
|
| 8 |
Oyuncu yönetimi ve karakter yaratma çalışması: “Sahte Audition” |
|
| 9 |
Ödev değerlendirmeleri-“Dışarda-doğaçlama sokak çekimi” projesinin örgütlenmesi ve analizi |
|
| 10 |
“Rüya stratejisiyle Film” ödev çalışmasının senaryo değerlendirmeleri-Örnek Film izleme |
|
| 11 |
“Tek Plan hikaye” ödevinin senaryo değerlendirmeleri--Örnek Film izleme |
|
| 12 |
1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” konularının senaryo analizleri |
|
| 13 |
Okul dışı çekim ödevlerinin kaba çekimlerinin izlenmesi-Kurgu |
|
| 14 |
1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” senaryo değerlendirmeleri, Ders dışı çekimlerin kaba kurgularının izlenmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek