DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yönetmenin Sanatı II: Performans FD 506 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Film ve Drama- Tezli/Tezsiz
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersi Veren(ler): Zeynep DADAK, Serdar BİLİŞ
Dersin Amacı: Hikaye anlatıcılığının “altın çağı”nda, yönetmenin sanatı ve bu sanatın ortak üreticileri olarak oyuncu-yapımcı ve senaristlerin işlevleri
Dersin İçeriği: Sinemada Yönetmenin sanatı’nı, bir film ekibinin Yapımcı-Oyuncu-Senarist ve Yönetmen’lerinin birer “film anlatıcısı” olarak nasıl birlikte gerçekleştireceklerine dair tearik ve pratik antrenmanlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Vizyona girmiş bir sinema filminin geçtiği ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamaları incelemek.
  • 2- Bir reklam filminin geçtiği ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamalarını incelemek.
  • 3- Uyarlama senaryo teknikleri üzerine çalışmak ve öğrencilerin yazacağı bir kısa film senaryosunu tamamlamak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1. Vizyona girmiş bir sinema filminin geçtiği ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamaları incelemek. 2. Bir reklam filminin geçtiği ön prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamalarını incelemek. 3. Uyarlama senaryo teknikleri üzerine çalışmak ve öğrencilerin yazacağı bir kısa film senaryosunu tamamlamak.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Yapım Analizi: bir sinema filminin senaryodan perdeye üretim aşamaları. Örnek bir sinema Filmi Üzerinden: 7 kocalı Hürmüz-1
2 Yapım Analizi: bir sinema filminin senaryodan perdeye üretim aşamaları. Örnek bir sinema Filmi Üzerinden: 7 kocalı Hürmüz-1 Cep MEddah Ödevi tanıtımı
3 Dönem ödev takibi, derste uygulama: Rüya ya da Tek plan mizansen projeleri
4 Ödev değerlendirmeleri, “sinema dışı sanat dallarından sinemaya uyarlama: Öykü ve hikaye araştırması
5 Yapım Analizi 2 (Reklam) : bir reklam filminin senaryodan ekrana üretim aşamaları. Örnek bir reklam filmi Filmi
6 Reklam ya da sinema filmi set ziyareti
7 Sözsüz Film senaryolarının tartışılması
8 Uyarlama senaryo tartışması/masal uyarlaması
9 Ödev değerlendirmelerirüya-tek plan mizansen
10 “Rüya stratejisiyle Film” ödev çalışmasının senaryo değerlendirmeleri-Örnek Film izleme
11 Tek Plan hikaye” ödevinin senaryo değerlendirmeleri--Örnek Film izleme
12 1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” konularının senaryo analizleri
13 Okul dışı çekim ödevlerinin kaba çekimlerinin izlenmesi-Kurgu stratejileri tartışması
14 1.Yıl final projesi: “Sözsüz Film” senaryo değerlendirmeleri, Ders dışı çekimlerin kaba kurgularının izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - 20
Uygulama - 10
Arazi Çalışması - 10
Proje - 20
Ödev - 40
Total: 0 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama12336
Arazi Çalışması17.57.5
Proje11818
Ödev24284
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3