| Akademik Birim: |
Film ve Drama |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
| Dersin Amacı: |
Yeterli bir oyunculuk düzeyine sahip olan oyunculara algı, dinleme ve gerçek tepki verme becerisi kazandırmak amaçlanır. |
| Dersin İçeriği: |
Temel oyunculuk formasyonuna sahip olan oyuncuların sahnelemenin gerektirdiği durumu güçlü ve hızlı bir şekilde algılama, birbirlerinin oyununu dinleme ve gerçek tepkiler verme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Egzersizler sırasında çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
- 2- Edindiği maharet ve marifetleri geliştirme ve güncelleme olanağı elde eder.
- 3- Duyusal algıyı somutlaştırmayı öğrenir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer, Egzersizler, Ödevler |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Tanışma, ısınma, tanışma oyunları |
|
| 2 |
Isınma. “Kötü Oyunculuğun iyi yanları”, nasıl risk alınır. |
|
| 3 |
Isınma. Aksion-reaksiyon-interaksiyon. Partnerine nasıl cevap vermelisin |
|
| 4 |
Isınma. Doğallık çalışması: zaman kısıtlaması içinde oyunlar ve egzersizler |
|
| 5 |
Isınma. “Statü Kavramı ve oyunculuk öğrencilerine etkisi”, Statü çalışmaları |
|
| 6 |
Isınma. Statü egzesizleri. Usta-hizmetkar sahnesi, kral ve hizmetkar. |
|
| 7 |
Isınma. “Yüksek Statü Yarışı”, tüm sahne statüyü yüksek tutma |
|
| 8 |
“Düşük Statü Yarışı”, tüm sahne boyunca statüyü düşük tutmak, sahne içinde statüyü değiştirme çalışmaları. |
|
| 9 |
Isınma. Tek kişi olarak davranan iki kişi, Dublaj oyunu, Flashlight oyunu |
|
| 10 |
Isınma. Alt metin önemi, mantra egzersizleri |
|
| 11 |
Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu |
|
| 12 |
Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu |
|
| 13 |
Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu |
|
| 14 |
Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu, önümüzdeki dönem için planlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek