DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Oyunculuk I FD 507 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Film ve Drama
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çetin Kemal SARIKARTAL
Dersin Amacı: Yeterli bir oyunculuk düzeyine sahip olan oyunculara algı, dinleme ve gerçek tepki verme becerisi kazandırmak amaçlanır.
Dersin İçeriği: Temel oyunculuk formasyonuna sahip olan oyuncuların sahnelemenin gerektirdiği durumu güçlü ve hızlı bir şekilde algılama, birbirlerinin oyununu dinleme ve gerçek tepkiler verme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Egzersizler sırasında çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
  • 2- Edindiği maharet ve marifetleri geliştirme ve güncelleme olanağı elde eder.
  • 3- Duyusal algıyı somutlaştırmayı öğrenir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminer, Egzersizler, Ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tartışma-Amaç ve Beklentiler
2 Isınma. Psiko-fiziksel egzersizler
3 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. Monolog (Antik Yunan)-Anlatma
4 Isınma. Monolog çalışması (Shakespeare)-Yer çekimi-Bedensel konsantrasyon-rolün mastar hali egzersizi
5 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. Farkındalık. Samimiyet. An’da olmak. Süreç olarak oyuncu kipi. Egzersiz: “Oyunculuk yapmak istiyorum, çünkü...”
6 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. Farkındalık. Samimiyet. An’da olmak. Süreç olarak oyuncu kipi. Egzersiz: “Oyunculuk yapmak istiyorum, çünkü...”
7 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. İstek-eylem çizgisi ve kompartmanlar üzerine monolog (Antik Yunan ile çalışma)
8 Vize
9 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. İstek-eylem çizgisi ve kompartmanlar üzerine monolog (Shakespeare ile çalışma)
10 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. İstek-eylem çizgisi ve kompartmanlar üzerine monolog (Shakespeare ile çalışma)
11 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler.Temsili imajlar, çiğneme kastetme egzersizi üzerine Shakespeare monologları ile çalışma.
12 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler.Temsili imajlar, çiğneme kastetme egzersizi üzerine Shakespeare monologları ile çalışma.
13 Isınma. Açıklık, duyarlılık, psiko-fiziksel egzersizler. Eylemleme-eylem imajları
14 Final dönemi. Monolog, eylemleme.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Laboratuvar - -
Uygulama 14 30
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama14570
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev61060
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık326
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar155
Final Sınavı14.54.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1   3             2
OC2   2     2     3  
OC3   2       2     2