DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Oyunculuk I FD 507 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Film ve Drama
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersin Amacı: Yeterli bir oyunculuk düzeyine sahip olan oyunculara algı, dinleme ve gerçek tepki verme becerisi kazandırmak amaçlanır.
Dersin İçeriği: Temel oyunculuk formasyonuna sahip olan oyuncuların sahnelemenin gerektirdiği durumu güçlü ve hızlı bir şekilde algılama, birbirlerinin oyununu dinleme ve gerçek tepkiler verme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Egzersizler sırasında çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
  • 2- Edindiği maharet ve marifetleri geliştirme ve güncelleme olanağı elde eder.
  • 3- Duyusal algıyı somutlaştırmayı öğrenir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminer, Egzersizler, Ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, ısınma, tanışma oyunları
2 Isınma. “Kötü Oyunculuğun iyi yanları”, nasıl risk alınır.
3 Isınma. Aksion-reaksiyon-interaksiyon. Partnerine nasıl cevap vermelisin
4 Isınma. Doğallık çalışması: zaman kısıtlaması içinde oyunlar ve egzersizler
5 Isınma. “Statü Kavramı ve oyunculuk öğrencilerine etkisi”, Statü çalışmaları
6 Isınma. Statü egzesizleri. Usta-hizmetkar sahnesi, kral ve hizmetkar.
7 Isınma. “Yüksek Statü Yarışı”, tüm sahne statüyü yüksek tutma
8 “Düşük Statü Yarışı”, tüm sahne boyunca statüyü düşük tutmak, sahne içinde statüyü değiştirme çalışmaları.
9 Isınma. Tek kişi olarak davranan iki kişi, Dublaj oyunu, Flashlight oyunu
10 Isınma. Alt metin önemi, mantra egzersizleri
11 Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu
12 Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu
13 Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu
14 Isınma. Albert Camus- Adiller oyunundan Kalyayev monoloğu, önümüzdeki dönem için planlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Uygulama 14 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama14570
Ödev61060
Diğer Uygulamalara Hazırlık326
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar155
Final Sınavı14.54.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3