| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dramatik Yazım I | FD 509 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
| Akademik Birim: | Film ve Drama |
| Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | Türkçe |
| Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | Özlem Hemiş |
| Dersin Amacı: | Dramatik yazım alanındaki temel kuram ve yöntem bilgisi için giriş dersi. |
| Dersin İçeriği: | Dramatik yazım alanındaki temel kuram ve yöntemler |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Verilen haftalık okumalarla ilgili ders öncesinde okuma raporu hazırlama, haftalık seçilen filmleri izleyip dersteki metin analizi tartışmalarına sunumlarla katılma. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders Konularına Giriş: İmge ve Temsil | |
| 2 | Kahramanın Yolculuğuna Giriş | Okuma: Joseph Campbell – Kahramanın Sonsuz Yolculuğu |
| 3 | Kahramanın Yolculuğu yapısına göre film analizi | İzleme: Mike Nichols, The Graduate (1967) |
| 4 | Arketipler ve Psikanalik İncelemeleri | Okuma: Carl Gustav Jung – Dört Arketip |
| 5 | Gölge arketipi | İzleme: Cary Fukunaga, Jane Eyre (2012) |
| 6 | Geçmişten günümüze tragedya ve trajik kahramanlar | Okuma: Nietzsche, Tragedyanın Doğuşu |
| 7 | Bir modern tragedya örmeği: Anti-Christ | İzleme: Lars Von Trier – Anti-Christ (2010) |
| 8 | Komedi ve formları: Grotesk kahkaha | Okuma: Mihail Bahtin – Rebelais ve Dünyası |
| 9 | Grotesk bir yolculuk örneği olarak Transilvanya filmi | İzleme: Tony Gatlif – Transilvanya (2016) |
| 10 | Doğu Anlatılarına Giriş | Okuma: Metin And – Ritüelden Drama |
| 11 | Çerçeve Hikaye Yapısı | İzleme: Penahi – Ayna (1998) |
| 12 | Epizodik Yapı | İzleme: Marleen Gorris – Antonia’nın Yazgısı (1997) |
| 13 | Kadın Anlatıları ve Avant-Garde | İzleme: Sally Potter – Evet (2004) |
| 14 | Final inceleme ödevleri için ön sunum | Sunumların yazılı teslimi |
| Joseph Campbell – Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Carl Gustav Jung – Dört Arketip Nietzsche - Tragedyanın Doğuşu Mihail Bahtin – Rebelais ve Dünyası Metin And – Ritüelden Drama |
| Joseph Campbell – Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Carl Gustav Jung – Dört Arketip Nietzsche - Tragedyanın Doğuşu Mihail Bahtin – Rebelais ve Dünyası Metin And – Ritüelden Drama Joseph Campbell – Kahramanın Sonsuz Yolculuğu Carl Gustav Jung – Dört Arketip Nietzsche - Tragedyanın Doğuşu Mihail Bahtin – Rebelais ve Dünyası Metin And – Ritüelden Drama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 20 |
| Sunum/Jüri | 2 | 15 |
| Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 5 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 35 |
| Total: | 22 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 8 | 6 | 48 |
| Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 6 | 84 |
| Final Sınavı | 1 | 3.5 | 3.5 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
| OC1 | |||||||||
| OC2 | |||||||||
| OC3 | |||||||||
| OC4 |