| Akademik Birim: |
Film ve Drama |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
| Dersin Amacı: |
Öğrencilerin sinema ve tiyatro alanında dramatik metin yazma konusunda teorik ve pratik açıdan gelişmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği: |
Dramatik form ve içerik üzerine teorik tartışmalar yaparak, bu tartışmaların paralelinde çeşitli yazma egzersizleri ile olay örgüsü, karakter ve dialog gibi ögelerin farklı mecralarda nasıl kullanılacağına dair alıştırmalar yapılır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler yazmanın felsefesi ile ilgili düşünmeye başlarlar
- 2- Çağdaş dramaturgi hakkında bilgi sahibi olurlar.
- 3- Dramatik aksiyon inşa etme ve karakter yaratmak konusunda teknik ustalık kazanırlar.
- 4- Farklı mecralar için metin yazma konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin haftalık seçilen filmleri, oyunları izleyip metin analizi tartışmalarına katılmaları beklenir. Ders içi yazma egzersizlerini gerçekleştirip, dönem sonu kısa bir oyun/film metni kaleme alacaklardır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Ders konularına giriş. Niçin yazarız? Yazmaya nerden başlarız? İmgenin kaynağı ve doğası. |
- |
| 2 |
Kahramanın dramatik yazım tarihi boyunca yolculuğu. |
- |
| 3 |
Sahne için yazmak ve perde için yazmak arasındaki benzerlikler ve farklar. |
- |
| 4 |
Üçüncü ders karar verilmiş bir oyunun sahne temsili ve film uyarlaması üzerine karşılaştırmalı analiz. |
- |
| 5 |
Dramatik yazım sunumları. |
- |
| 6 |
Dramatik yazım sunumları. |
- |
| 7 |
Bir karakter inşa etmek üzerine yazma egzersizleri. |
- |
| 8 |
Egzersizlerin değerlendirilmesi |
- |
| 9 |
Filmler üzerinden yazılmış yeni sinopsislerin değerlendirilmesi |
- |
| 10 |
Çağdaş dramaturji ve yeni janrlar. |
- |
| 11 |
Final sunumları |
|
| 12 |
Final sunumları |
|
| 13 |
Final sunumları |
|
| 14 |
Final sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek