DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dramatik Yazım II |
FD 510 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Film ve Drama |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin sinema ve tiyatro alanında dramatik metin yazma konusunda teorik ve pratik açıdan gelişmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Dramatik form ve içerik üzerine teorik tartışmalar yaparak, bu tartışmaların paralelinde çeşitli yazma egzersizleri ile olay örgüsü, karakter ve dialog gibi ögelerin farklı mecralarda nasıl kullanılacağına dair alıştırmalar yapılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler yazmanın felsefesi ile ilgili düşünmeye başlarlar
- 2- Çağdaş dramaturgi hakkında bilgi sahibi olurlar.
- 3- Dramatik aksiyon inşa etme ve karakter yaratmak konusunda teknik ustalık kazanırlar.
- 4- Farklı mecralar için metin yazma konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilerin haftalık seçilen filmleri, oyunları izleyip metin analizi tartışmalarına katılmaları beklenir. Ders içi yazma egzersizlerini gerçekleştirip, dönem sonu kısa bir oyun/film metni kaleme alacaklardır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders konularına giriş. Niçin yazarız? Yazmaya nerden başlarız? İmgenin kaynağı ve doğası. |
- |
2 |
Kahramanın dramatik yazım tarihi boyunca yolculuğu. |
- |
3 |
Sahne için yazmak ve perde için yazmak arasındaki benzerlikler ve farklar. |
- |
4 |
Üçüncü ders karar verilmiş bir oyunun sahne temsili ve film uyarlaması üzerine karşılaştırmalı analiz. |
- |
5 |
Dramatik yazım sunumları. |
- |
6 |
Dramatik yazım sunumları. |
- |
7 |
Bir karakter inşa etmek üzerine yazma egzersizleri. |
- |
8 |
Egzersizlerin değerlendirilmesi |
- |
9 |
Filmler üzerinden yazılmış yeni sinopsislerin değerlendirilmesi |
- |
10 |
Çağdaş dramaturji ve yeni janrlar. |
- |
11 |
Final sunumları |
|
12 |
Final sunumları |
|
13 |
Final sunumları |
|
14 |
Final sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
1. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu- Joseph Campbell
2. Anlatının Gücü- Robert Fulford
3. Syd Field- The Screenwriter’s Notebook
4. Görme Biçimleri- John Berger |
DİĞER KAYNAKLAR
1. Zihinde Bir Dalga – Ursula K. LeGuin
2. New Dramaturgy- Katalin Trencsényi and Bernadette Cochrane
3. Modern Sonrası Tiyatro ve Heiner Müller- Süreyya Karacabey
4. Sinemada Göstergeler ve Anlam - Peter Wollen |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ödev |
10 |
50 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
Total: |
25 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 6 | 84 |
Final Sınavı | 1 | 3.5 | 3.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek