Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Yazımı I | FD 523 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Film ve Drama |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: | Bu derste temel olarak oyun yazma teknikleri üzerinde durulmaktadır ve sömestre sonunda katılımcıların bir kısa oyun üretebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dramatik edebiyat tekniği üzerine teorik tartışmalar ve pratik çalışmalar yürütülür. Olay örgüsü inşası, karakter kurulumu ve karakter eğrisi yapılandırması ile tema ve önermelerin yerleştirilmesi ve diyalog teknikleri gibi konvansiyonel dramatik öğeler üzerine teorik tartışmaların yanı sıra, her bir konuyla ilgili bireysel ve grup çalışmaları ve alıştırmaları yapmak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Oyun Yazarlığı dersi öncelikle ders içi pratik yazma uygulamalarının yapıldığı ve yazılan metinler üzerine yoğun tartışmaların yapıldığı bir derstir. Öğrencinin derse düzenli devam etmesi, okumaları eksiksiz yapması ve sınıftaki tartışmaya katkı vermesi beklenmektedir. Her hafta hem derste hem de evde yapılmak üzere alıştırmalar verilir. Öğrenciler bu haftalık yazı çalışmalarından ve dönem sonunda yazacakları kısa oyundan notlarını alırlar. Dönem içi çalışmaların 0’u ve dönem sonu ödevin `’ı ile derse katılım toplamında öğrenci nihai notu belirlenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurmaca nedir? Poetika ve Aristoteles’te kurmaca fikri. | Aristoteles Poetika okuması. Her derste kaynakçada belirtilen oyun metinlerinden örnekler verileceğinden, metinlerin yeniden okunarak hatırlanması faydalı olacaktır. |
2 | Dramatik edebiyatın öğeleri | Letwin – The Architecture of Drama Plot Character Theme Genre and Style okuması |
3 | Mythos (Olay örgüsü) nasıl inşa edilir? Plot’u oluşturan bileşenler nelerdir? | Edgar - How Plays Work |
4 | Yüzey olay örgüsü & Derin olay örgüsü | Korty Writing Your Own Plays: Creating, Adapting, Improvising |
5 | Olay örgüsü türleri – Yapısal yaklaşımlar | |
6 | Ethos – Kurmaca karakterin bileşenleri. | |
7 | Karakter ağı – Karakter değişimi | |
8 | Karakterizasyon – Karakter çeşitleri ve boyutlar | |
9 | Dianoia: Fikirler, önermeler, tartışmalar/ Bakış açıları | |
10 | Diyalog ve dil: Diyalog teknikleri ve retorik | D. Ross – Diyalog Yazmak |
11 | Diyalog yazımında temel esaslar | |
12 | Opsis: teatrallik araçları | |
13 | Yeniden yazma - Düzenleme | |
14 | Egzersizler ve özgün oyun kurma çalışmaları |
Aristoteles - Poetika Letwin - The_Architecture of Drama Plot Character Theme Genre and Style Edgar - How Plays Work Korty Writing Your Own Plays: Creating, Adapting, Improvising D. Ross – Diyalog Yazmak |
Hayman - How to Read Play L. Egri - Piyes Yazma Sanatı Turgut Özakman - Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği Okunacak Oyun metinleri: Sofokles - Kral Oidipus Sofokles - Antigone Shakespeare - Hamlet Shakespeare - Macbeth Çehov - Martı Miller - Satıcının Ölümü Beckett - Oyun Sonu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 14 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 5 | 70 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 3.5 | 3.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |