Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Beden Dramaturjisi | FD 525 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Film ve Drama |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özlem Hemiş |
Dersi Veren(ler): | Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL |
Dersin Amacı: | Seçilmiş hareket ve fiziksel anlatımla oluşan dramaturjik yapının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Seçilmiş tema ve kavramlar üzerine bedensel bir araştırma atölyesidir. Hareketin ağırlıkta olduğu doğaçlamalar yaparak oyuncuyu farklı tür bir dinleme ve iletişim içine sokmak amaçlı bu atölye çalışması süresince doğaçlamalarda ortaya çıkan bilginin paylaşılması en önemli bölümü oluşturur. Böylece gelişen beden odaklı farkındalık, oyuncunun bedensel alışkanlıklarının üzerine gitmesine yardımcı olur. Dramaturjik olarak yeni bir okuma yapmasını sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | bedensel atölye çalışmaları-doğaçlama- analiz |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ısınma, tanışma, çalışılacak temaların belirlenmesi | |
2 | ısınma, tema seçerek ikili doğaçlamaya giriş | |
3 | ısınma, aynı temayla ikili doğaçlamaya devam | |
4 | ısınma, aynı temayla üçlü doğaçlamaya devam | |
5 | ısınma, aynı temayla üçlü doğaçlamaya devam | |
6 | ısınma, farklı temaya geçiş | |
7 | ısınma, farklı temayla ikili doğaçlamaya devam | |
8 | ısınma, farklı temayla ikili doğaçlamaya devam | |
9 | ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam | |
10 | ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam | |
11 | ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam | |
12 | ısınma, şimdiye kadar yapılmış doğaçlamalarla ilgili analiz ve değerlendirmeler sonucunda oluşmuş yeni doğaçlama yöntemleri ile devam | |
13 | ısınma, şimdiye kadar yapılmış doğaçlamalarla ilgili analiz ve değerlendirmeler sonucunda oluşmuş yeni doğaçlama yöntemleri ile devam | |
14 | ısınma, herkesin katıldığı farklı doğaçlamalar ve toplu değerlendirme |
yok |
Barba, Eugenio & Savarese, Nicola. Oyuncunun Gizli Sanatı (Tiyatro Antropolojisi Sözlüğü), YKY, İstanbul, Şubat 2002. (sf.10-35, 182-211, 280-298) Grotowski, Jerzy. Yoksul Tiyatroya Doğru, Tavanarası Yay., 2002. (sf.57-62, 215-224) Heuvel, Michael Vanden. Performing Drama/ Dramatizing Performance- Alternative Theater and the Dramatic Text-, Michigan Press, 1993. (sf.1-24) Schechner, Richard. Performance Theory, Routledge, 1977. (68-105) Corbain, A.& Courtine, J.&Vigarello, G., Bedenin Tarihi 1- Rönesans?tan Aydınlanma?ya-, (sf.335-380) Sayın, Zeynep. İmgenin Pornografisi, Metis, 2003 Boal, Augusto. The Rainbow of Desire, Routledge, 1999 Brook, Peter. The Empty Space, Penguin Books, 1968 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 40 |
Sunum/Jüri | 7 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 22 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 7 | 9 | 63 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 |