DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Beden Dramaturjisi FD 525 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Film ve Drama
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersi Veren(ler): Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL
Dersin Amacı: Seçilmiş hareket ve fiziksel anlatımla oluşan dramaturjik yapının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Seçilmiş tema ve kavramlar üzerine bedensel bir araştırma atölyesidir. Hareketin ağırlıkta olduğu doğaçlamalar yaparak oyuncuyu farklı tür bir dinleme ve iletişim içine sokmak amaçlı bu atölye çalışması süresince doğaçlamalarda ortaya çıkan bilginin paylaşılması en önemli bölümü oluşturur. Böylece gelişen beden odaklı farkındalık, oyuncunun bedensel alışkanlıklarının üzerine gitmesine yardımcı olur. Dramaturjik olarak yeni bir okuma yapmasını sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Hareket odaklı doğaçlamalar sonucunda oyuncu bedensel algısını ve iletişimini geliştirir.
  • 2- Oyuncu seyretmenin de politik bir eylem olduğunun farkına varır. Seyretme biçimi üzerine eleştiri getirebilir.
  • 3- Bedensel iletişimin yelpazesi geliştikçe farklı tür dinleme ve oynama biçimlerine hakimiyet gelişir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri bedensel atölye çalışmaları-doğaçlama- analiz


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 ısınma, tanışma, çalışılacak temaların belirlenmesi
2 ısınma, tema seçerek ikili doğaçlamaya giriş
3 ısınma, aynı temayla ikili doğaçlamaya devam
4 ısınma, aynı temayla üçlü doğaçlamaya devam
5 ısınma, aynı temayla üçlü doğaçlamaya devam
6 ısınma, farklı temaya geçiş
7 ısınma, farklı temayla ikili doğaçlamaya devam
8 ısınma, farklı temayla ikili doğaçlamaya devam
9 ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam
10 ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam
11 ısınma, farklı temayla tekli veya üçlü veya daha kalabalık doğaçlamaya devam
12 ısınma, şimdiye kadar yapılmış doğaçlamalarla ilgili analiz ve değerlendirmeler sonucunda oluşmuş yeni doğaçlama yöntemleri ile devam
13 ısınma, şimdiye kadar yapılmış doğaçlamalarla ilgili analiz ve değerlendirmeler sonucunda oluşmuş yeni doğaçlama yöntemleri ile devam
14 ısınma, herkesin katıldığı farklı doğaçlamalar ve toplu değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

yok


DİĞER KAYNAKLAR

Barba, Eugenio & Savarese, Nicola. Oyuncunun Gizli Sanatı (Tiyatro Antropolojisi Sözlüğü), YKY, İstanbul, Şubat 2002. (sf.10-35, 182-211, 280-298)
Grotowski, Jerzy. Yoksul Tiyatroya Doğru, Tavanarası Yay., 2002. (sf.57-62, 215-224)
Heuvel, Michael Vanden. Performing Drama/ Dramatizing Performance- Alternative Theater and the Dramatic Text-, Michigan Press, 1993. (sf.1-24)
Schechner, Richard. Performance Theory, Routledge, 1977. (68-105)
Corbain, A.& Courtine, J.&Vigarello, G., Bedenin Tarihi 1- Rönesans?tan Aydınlanma?ya-, (sf.335-380)
Sayın, Zeynep. İmgenin Pornografisi, Metis, 2003
Boal, Augusto. The Rainbow of Desire, Routledge, 1999
Brook, Peter. The Empty Space, Penguin Books, 1968


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 40
Sunum/Jüri 7 20
Final Sınavı 1 40
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama14342
Ödev3412
Sunum/Jüriye Hazırlık7963
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10110
Final Sınavı166
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3