Akademik Birim: |
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler Yönetimi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Kurumsal İletişimin temel ilkeleri çerçevesinde bir yönetim süreci olduğunu örneklerle aktarmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, kurumsal iletişime yönelik temel kavramlar ve paydaşlarla gerçekleştirilen iletişim çalışmaları örneklerle aktarılacaktır. Kurumsal iletişim yönetim sürecinde, kurumun misyon ve vizyonun önderliğinde, kurumun işleyişi aşamasında, kurumu oluşturan bölüm ve öğeler arasında motivasyonu, bilgi akışını değerlendirmeyi, eğitimi, karar almayı ve denetimi sağlamak amacıyla belli kurallar içinde gerçekleşen yönetim biçimidir. Bu bağlamda kurumsal iletişim yönetimi, kurumsal yönetimin gereklerini yerine getirmedeki en önemli araçlardan biridir. Bu derste kurumsal iletişimin önemi, kurumsal iletişim içinde yer alan kurumsal kimlik, kurumsal kişilik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kurumsal iletişim ve ilgili temel kavramları açıklar.
- 2- Kurumsal iletişimle ilgili iletişim faaliyetlerini sınıflandırır.
- 3- Kurumsal iletişimi oluşturan temel iletişim türlerini açıklar.
- 4- Kurumsal iletişimin farklı alanlarla ilişkilerini yorumlar.
- 5- Farklı paydaşlara yönelik kurumsal iletişim çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken noktaları yorumlar.
- 6- Başarılı kurumsal iletişim faktörlerini açıklar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel İşitsel Yöntem |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve yıllık ders programı |
Syllabus |
2 |
Kurumsal iletişimin kavramsal çerçevesi: Kurumsal iletişimin pazarlama, reklam, pazarlama iletişimiyle karşılaştırılması |
Okuma |
3 |
Kurumsal iletişimcinin görev tanımı. Teorik yaklaşımlar. |
Okuma |
4 |
Kurumsal iletişimin temel alanları, yöntemleri ve araçları |
Okuma |
5 |
Kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal marka, kurum imajı, kurumsal itibar, kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının karşılaştırmalı analizi. |
Okuma |
6 |
Kurumsal İletişimde paydaşlık anlayışı ve paydaş entegrasyonu ve paydaş yönetimi. |
Okuma |
7 |
Çalışanlarla İlişkiler ve İç İletişim Yönetimi |
Okuma |
8 |
Vize sınavı |
Okuma |
9 |
Kurumsal Reklam ve Sponsorluk. |
Okuma |
10 |
Sorun Yönetimi ve Kriz İletişimi/ Proje Sunumları |
Sunumlara Hazırlık |
11 |
Siyasal İletişim Örnekleri |
Sunumlara Hazırlık |
12 |
Genel Tekrar |
Sunumlara Hazırlık |
13 |
Final Sınavı |
Sunumlara Hazırlık |
14 |
Sunumlar |
Sunumlara Hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
2 |
|
|
OC2 |
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
2 |
|
|
|
2 |
1 |
2 |
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
OC6 |
3 |
|
|
1 |
|
1 |
3 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek