| Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Halkla İlişkiler ve İletişim Kuramları | CPR 503 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
| Akademik Birim: | Kurumsal İlişkiler ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı |
| Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
| Ön Koşullar | Yok |
| Öğrenim Dili: | Türkçe |
| Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
| Dersin Koordinatörü: | İrem İNCEOĞLU |
| Dersin Amacı: | Halkla ilişkiler ve iletişim kuramlarının paradigmatik seyrini ele almak |
| Dersin İçeriği: | 20. yy kitle iletişim ve halkla ilişkiler kuramları |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders kuramsal ağırlıklıdır. Ders anlatımı ve dersten önce-sonra okuma pratiğine dayanır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kuram nedir? | Özçetin, 2018, B1 |
| 2 | Kitle, Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Kuramları | Özçetin, 2018, B2 |
| 3 | Kitle iletişim ve Halkla İlişkiler Modelleri | Özçetin, 2018, B6 |
| 4 | Güçlü etkiler | Özçetin, 2018, B4 |
| 5 | Chicago Okulu | Özçetin, 2018, B3 |
| 6 | Sınırlı etki paradigması | Özçetin, 2018, B5 |
| 7 | Genel değerlendirme ve sınav | |
| 8 | Güçlü etkilere geri dönüş | Özçetin, 2018, B5 |
| 9 | Frankfurt Okulu | Özçetin, 2018, B7 |
| 10 | İngiliz Kültürel Çalışmalar – I | Özçetin, 2018, B8 |
| 11 | İngiliz Kültürel Çalışmalar – I | Turner, 2013 |
| 12 | İletişimin Ekonomi Politiği | Özçetin, 2018, B9 |
| 13 | Zaman, Mekan ve İletişim | Özçetin, 2018, B10 |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları, İletişim Yayınları: İstanbul |
| Kurt Lang, ‘İletişim Araştırmaları: Kökenleri ve Gelişmesi’, Kitle İletişim Kuramları içinde, (der.) Erol Mutlu, Ankara: 2005, ss. 27-41 McQuail ve Windahl (1999) Kitle İletişim Modelleri, Ankara. (bölümler) Elisabeth Noelle-Neumann, ‘Suskunluk Sarmalı Kuramının Medyayı Anlamaya Katkısı’, Medya, Kültür, Siyaset içinde, (der.) S. İrvan, Ankara: 1997, ss. 223-232. Marshall McLuhan, ‘İleti, İletişim Aracının Kendisidir’ (Medium is the Message), Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, içinde (der.) K. Alemdar ve R. Kaya, Ankara: 1983, ss. 85-101. Nick Stevenson, Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara: 2008, ss. 197-216. Eric Maigret, ‘İletişim Üzerine Düşünmenin Zorlukları’, Medya ve İletişim Sosyolojisi içinde, İstanbul: 2011, ss.31-44. Deniş McQuail, ‘Kitle İletişim Araçlarının Etkileri’, Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, içinde (der.) K. Alemdar ve R. Kaya, Ankara: 1983, ss. 45-85. Shanto İyengar, ‘Siyasette Erişim Yanlılığı: Televizyon Haberleri ve Kamuoyu’, Medya, Kültür, Siyaset içinde, (der.) S. İrvan, Ankara: 1997, ss. 233-252. Theodor Adorno ve Max Horkheimer, ‘Kitlelerin Aldatılışı Olarak Aydınlanma’, Kültür Endüstrisi içinde, İstanbul: 2009, ss. 47-109. J. M. Bernstein, ‘Sunuş’, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi içinde, İstanbul: 2009, ss. 47-109. Walter Benjamin, ‘Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı’, Pasajlar, İstanbul: 2001, ss. 50-87. Hanno Hardt, ‘Eleştirel’in Geri Dönüşü ve Radikal Muhalefetin Meydan Okuyuşu: Eleştirel Teori, Kültürel Çalışmalar ve Amerikan Kitle İletişimi Araştırması’, Medya, İktidar, İdeoloji içinde, (der.) M. Küçük, Ankara: 1999, ss. 15-75. Hall, Stuart, ‘İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü’, Medya, İktidar, İdeoloji içinde, (der.) M. Küçük, Ankara: 1999, ss. 15-75. Graeme Turner, İngiliz Kültürel Çalışmaları, Heretik: Ankara. Çev. D. Özçetin, B. Özçetin |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
|---|---|---|
| Katılım | 14 | 10 |
| Ödev | 4 | 25 |
| Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Total: | 20 | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 4 | 10 | 40 |
| Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 66 | 66 |
| Toplam İş Yükü (saat): | 188 | ||
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
| OC1 | ||||||||||
| OC2 | ||||||||||
| OC3 | ||||||||||
| OC4 | ||||||||||
| OC5 |