DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurum Kimliği ve Marka Yönetimi CPR 507 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Kurumsal İlişkiler ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Kurumsal kimlik, bir kurumun kendini paydaşlarına (müşterilerine, hissedarlarına, topluma, çalışanlarına, vb.) nasıl sunduğudur. Bir kurumun logosu, ürünleri, markaları, değerleri, paydaşlarıyla ilişkileri, müşterileriyle iletişimi kimliğini kuran temel unsurlardır. Kimliği kuran tüm bu unsurların, kurumsal sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için etkin bir şekilde yönetilmesi gerekir. Bu unsurların bütünsel yönetim stratejisi ve faaliyetleri de kurumsal iletişim ve marka iletişimini kapsamaktadır
Dersin İçeriği: Bu derste, kurum kimliğini oluşturan temel unsurların neler olduğu ve bunların nasıl yönetilebileceği örnek uygulamalarla işlenecektir. Dersin ana başlıkları: Ürün-Marka-Kurum İlişkisi, Marka Kimliği, Marka Konumlandırması, Marka Kampanya Planlaması ve Pazarla İletişimine Giriş olacaktır. Her derste bu başlıklar üzerine temel bilgilere yer verilecek ve öğrenciler tarafından seçilecek markaların tüm bu unsurları gözeterek marka yönetimleri analiz edilecektir.

Kuramsal ve uygulamalı boyutları olan dersimize öğrencilerin aktif bir şekilde katılmaları, dönem boyunca çok farklı sınıf içi ve sınıf dışı faaliyeti yerine getirmeleri gerekmektedir.

Her derste teorik olarak anlatılacak konuların, bir sonraki derste öğrenciler tarafından seçilen örnekler doğrultusunda pratik olarak işlenmesi beklenecektir.

Dersin pratik bölümü ile ilgili temel beklentiler:

- İlk derste öğrencilerden bir “marka” seçmesi istenmektedir.

- Her öğrenciden her hafta işlenecek teorik derste anlatılan konular ekseninde seçtiği markaları ele alan kısa bir değerlendirme yazısı ya da sunumu beklenmektedir.

- Dönem sonunda öğrencilerden, dönem boyunca ele alınan başlıkları gözeterek seçtiği markanın “marka yönetimi” stratejisini analiz eden bir sunum yapması ve makale hazırlaması beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Marka ve ürün ayrımını yapabilme, bir markanın özünü, vaadini, değerlerini, kişilik özelliklerini, nasil konumlandirildigini belirleyebilme
  • 2- Musteri analizi ve segmentasyonu yapabilme, musteri ihtiyaclarini ve beklentilerini analiz edebilme
  • 3- Is, pazarlama ve iletisim hedefleri belirleyebilme ve bu uc alan arasindaki hedefleri birbirinden ayirabilme, aralarindaki iliskileri kurabilme
  • 4- Icgoru analizi yapabilme ve icgoru analizi icin gerekecek verileri toplama yontemlerini uygulayabilme
  • 5- Marka kampanyasi tasarlamak uzere iletisim hedefine uygun iletisim mecralarini planlayabilne ve bu mecralara uygun icerikleri kurgulayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Vaka Analizi, Sunum


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma ve Giriş Syllabus
2 Ürün-Marka-Kurum İlişkisi Haftalık değerlendirme yazıları
3 Genişletilmiş Marka Kimliği ve Marka Konumlandırma Haftalık değerlendirme yazıları
4 Hedef Grup Analizi & Müşteriyi Anlamak Haftalık değerlendirme yazıları
5 Müşteri-Marka İlişkisi Haftalık değerlendirme yazıları
6 İş & Pazarlama & İletişim Amacını Belirleme Haftalık değerlendirme yazıları
7 Müşteriyi Anlamak: İçgörü Analizi Haftalık değerlendirme yazıları
8 İçgörü Analizi İçin Veri Toplama Yöntemleri Haftalık değerlendirme yazıları
9 Marka Kampanyalarına Giriş Haftalık değerlendirme yazıları
10 İletişim Kampanyası Yönetimi Haftalık değerlendirme yazıları
11 Sunumlar Sunumlara Hazırlık
12 Sunumlar Sunumlara Hazırlık
13 Sunumlar Sunumlara Hazırlık
14 Sunumlar Sunumlara Hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cornelissen, J. P. (2014). Corporate Communication (4 edition.). Los Angeles: Sage Publications Ltd.


DİĞER KAYNAKLAR

David A. Aaker, Building Strong Brands, The Free Press, 1996 (BSB)
Grunig, J. E., & Grunig, L. A. (2006). Characteristics of Excellent Communication. In T. L. Gillis (Ed.), The IABC Handbook of Organizational Communication (pp. 3– 18). San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
James e. Grunig Halkla ilişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik Tribecca, 2005
Ayla Okay, Kurum Kimliği, Media Cat 2001
Çınarlı, İ. (2009). Stratejik İletişim Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 13 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 10
Final Sınavı 1 40
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev13565
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11010
Final Sınavı17171
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1   1            
OC2   1            
OC3   1     2      
OC4       2 2      
OC5       2   3