DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Kampanyalarına Eleştirel Yaklaşımlar CPR 513 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: Halkla ilişkiler disiplinin fonksiyonlarını anlatırken, uygulama örnekleri ile kuram ve uygulamayı sentezlemek ve objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmek.
Dersin İçeriği: Halkla İlişkilerin süreçleri ve diğer disiplinler olan ilişkilerini, halkla ilişkiler uygulamaları çerçevesinde değerlendirmek ve analiz etmek.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder
  • 2- Halkla ilişkilerle bağlantılı olarak çeşitlilikle kuramları tartışır
  • 3- Farklı halkla ilişkiler durumları için uygun araştırma yöntemini seçer ve uygular.
  • 4- Halkla ilişkiler uygulamalarını eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeyi öğrenir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel İşitsel Yöntem


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve yıllık ders programı Syllabus
2 Halkla İlişkiler Planlaması Halkla İlişkilerde Problem Tanımlama ve Durum Analizi Okuma
3 Halkla İlişkilerde Etkinlik Stratejileri Mesaj ve Medya Stratejiler Okuma
4 Halkla İlişkilerde Hedefler Okuma
5 Halkla İlişkilerde Uygulama Planları Halkla İlişkilerde Ölçümleme Değerlendirme Okuma
6 Etkinlik Yönetiminde Stratejik Planlama Etkinlik Yönetiminin Püf Noktaları Okuma
7 Halkla İlişkiler Değerlendirme Modelleri Okuma
8 Vize sınavı Okuma
9 Halkla İlişkiler çalışmalarının bütçelenmesi Okuma
10 İletişim stratejilerinde mesajın yeri ve önemi/ Proje sunumları Sunumlara Hazırlık
11 Mesajın iletilmesinde kullanılacak iletişim yöntem ve araçları/ Proje sunumları Sunumlara Hazırlık
12 Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları Sunumlara Hazırlık
13 Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları Sunumlara Hazırlık
14 Final Sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Steven Howard, Corporate Image Management A Marketing Discipline fort the 21th Century i USA, Butterworth & Heinemann, 1998


DİĞER KAYNAKLAR

Ceyda Aydede, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 20
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12020
Ödev21020
Sunum/Jüriye Hazırlık122
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler9436
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14848
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 2 2       2   3
OC2 2 2 2 2 2 2 3 2
OC3     3 2 3      
OC4   3 3 3 3     2