DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kurumsal Reklamda Örnek Vaka Analizleri |
CPR 516 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
1.Öğrencilerin reklamcılıkla ilgili sahip oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini sağlamak
2. Verilecek briefler doğrultusunda farklı mecralara yönelik reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bir reklam kampanyasının tasarım ve uygulama sürecini deneyimleyerek öğretmeyi amaçlayan derste, öğrencilerin bir reklam ajansının bölümleri ve iş kolları arasındaki ilişkiyi kurmalarını sağlamak ve reklam alanındaki eğilim ve becerilerini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bu derste teorik olarak aktarılan bilgi uygulama sahasında üzerinde tartışılarak analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Aldığı brief’i yorumlamak
- 2- Ürün/hizmet, tüketici ve pazar araştırması ve analizi yapmak
- 3- SWOT analizi yapmak
- 4- Stratejik kararlar almak ve stratejik planlama yapabilmek
- 5- Uygun mecra seçimini ve medya planını yapmak
- 6- Bütçeyi uygun mecralara paylaştırmak
- 7- Reklam kampanyasına objektif ve eleştirel bakabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.) |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve ders planının aktarılması |
Syllabus |
2 |
Brief vermek ve alma üzerine sunum, bütçeleme |
Okuma |
3 |
Reklam Kampanyalarının tanımı ve aşamaları |
Okuma |
4 |
Kampanya sürecinin başlangıcı, ilk hazırlıklar ve strateji oluşturma |
Okuma |
5 |
Marka değeri yaratma ve örnek marka incelemesi |
Okuma |
6 |
Reklam ve pazarlama döngüsü |
Okuma |
7 |
Yeni medya ve internet reklamları |
Okuma |
8 |
Vize Sınavı |
Okuma |
9 |
Yaratıcı reklam stratejileri |
Okuma |
10 |
Reklam ve Etik kavramı |
Okuma |
11 |
Özgün Reklam Örnekleri |
Okuma |
12 |
Farklı reklamcı ve reklam ajanslarının orijinal kampanyalarından örnekler |
Okuma |
13 |
Farklı reklamcı ve reklam ajanslarının orijinal kampanyalarından örnekler |
Okuma |
14 |
Final Sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Haftalık bazda Blackboarda yüklenecektir. |
DİĞER KAYNAKLAR
Jack Trout, Big Brands Big Trouble, Lessons Learned the Hard Way, Paperback, 2002
Thames & Hudson, Creative Advertising: Ideas and Techniques
|
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
2 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
3 |
1 |
2 |
1 |
|
1 |
|
|
OC2 |
1 |
|
2 |
2 |
|
|
|
|
OC3 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
1 |
1 |
|
OC5 |
3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
OC7 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek