DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kurumsal Reklamda Örnek Vaka Analizleri CPR 516 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: İrem İNCEOĞLU
Dersin Amacı: 1.Öğrencilerin reklamcılıkla ilgili sahip oldukları teorik bilgileri pratiğe dönüştürmelerini sağlamak
2. Verilecek briefler doğrultusunda farklı mecralara yönelik reklam fikirleri üretmelerini ve uygulamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bir reklam kampanyasının tasarım ve uygulama sürecini deneyimleyerek öğretmeyi amaçlayan derste, öğrencilerin bir reklam ajansının bölümleri ve iş kolları arasındaki ilişkiyi kurmalarını sağlamak ve reklam alanındaki eğilim ve becerilerini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bu derste teorik olarak aktarılan bilgi uygulama sahasında üzerinde tartışılarak analiz edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Aldığı brief’i yorumlamak
  • 2- Ürün/hizmet, tüketici ve pazar araştırması ve analizi yapmak
  • 3- SWOT analizi yapmak
  • 4- Stratejik kararlar almak ve stratejik planlama yapabilmek
  • 5- Uygun mecra seçimini ve medya planını yapmak
  • 6- Bütçeyi uygun mecralara paylaştırmak
  • 7- Reklam kampanyasına objektif ve eleştirel bakabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve ders planının aktarılması Syllabus
2 Brief vermek ve alma üzerine sunum, bütçeleme Okuma
3 Reklam Kampanyalarının tanımı ve aşamaları Okuma
4 Kampanya sürecinin başlangıcı, ilk hazırlıklar ve strateji oluşturma Okuma
5 Marka değeri yaratma ve örnek marka incelemesi Okuma
6 Reklam ve pazarlama döngüsü Okuma
7 Yeni medya ve internet reklamları Okuma
8 Vize Sınavı Okuma
9 Yaratıcı reklam stratejileri Okuma
10 Reklam ve Etik kavramı Okuma
11 Özgün Reklam Örnekleri Okuma
12 Farklı reklamcı ve reklam ajanslarının orijinal kampanyalarından örnekler Okuma
13 Farklı reklamcı ve reklam ajanslarının orijinal kampanyalarından örnekler Okuma
14 Final Sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Haftalık bazda Blackboarda yüklenecektir.


DİĞER KAYNAKLAR

Jack Trout, Big Brands Big Trouble, Lessons Learned the Hard Way, Paperback, 2002
Thames & Hudson, Creative Advertising: Ideas and Techniques


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 20
Ödev 2 10
Sunum/Jüri 1 -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje12020
Ödev21020
Sunum/Jüriye Hazırlık122
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler9436
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı14848
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1 3 1 2 1   1    
OC2 1   2 2        
OC3     3          
OC4 1 2 2 2   1 1  
OC5 3 1            
OC6           3    
OC7 3     2