Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Güvenlik Kuram ve Uygulamaları | IR 524 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Uluslararası İlişkiler |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | asbicakci & emel.akcali |
Dersin Amacı: | Bu ders, uluslararası güvenliğin bir akademik disiplin ve uygulama alanı olarak evrimini ele almaktadır. Ders içeriği geleneksel güvenlik konularına ağırlık verecek şekilde tespit edilmiştir. Diğer – eleştirel ve post-pozitivist – yaklaşımlara da yer verilerek güncel uluslar arası güvenlik kaygılarının ve risklerinin de bu perspektiflerden anlamlandırılmasına çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde savaş ve barışın neden ve sonuçları, modern savaş tarzının evrimi, strateji, coğrafya ve istihbarat konuları işlenecektir. İkinci bölüm daha güncel konulara odaklanmaktadır ki bunlar terörizm, ayaklanma, KİS’lerin yayılması ve yeni bir güvenlik paradigması olarak kamu güvenliği, insancıl müdahale ve siber güvenliktir. Dersin son bölümünde uluslararası güvenlik için yeni bir gündem ve kavramsal çerçeve arayışları tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Haftalık dersler halinde yapılacak olup her ders için haftalık okuma ödevleri verilecektir. Ders sırasında ve/veya ders dışında izlenmek üzere belgeseller ve sinema filmleri verilecektir. Dersler okumalara ve varsa filmlere dayalı tartışmalar biçiminde gerçekleştirilecektir. Bu nedenle öğrencilerin derslere etkin katılımı zorunludur. Öğretim üyesi tartışmalarda daha çok kolaylaştırıcı rol üstlenecektir. Devam zorunlu, ancak yeterli değildir. Öğrencilerin sınıftaki tartışmalara etkin katılımı beklenecektir. Ders içeriği ve okumalar İngilizce’dir. İngilizce dil yetkilniği şarttır. Öğrencilerin her ders öncesi o hafta için verilen okumaları yapmış olmaları beklenecektir. Öğrencilerin bilgisayar ve sosyal medya becerilerini bu derste zaman zaman kullanmaları gerekecektir. Konular işlenirken yeni medya araç ve malzemeleri geleneksel eğitim ve öğretim yöntemleri ile birlikte kullanılacaktır. Ders yükümlülükleri arasında bir ara sınav, bir sunuş ve bir dönem sonu final ödevi bulunacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Uluslararası Güvenliğin Temel Meseleleri | Baylis et. al. (2013: 1-38). |
3 | Stratejik Kuram, Stratejik Kültür, Uluslararası Hukuk | Baylis et. al. (2013: 60-114). |
4 | Coğrafya, Teknoloji, İstihbarat | Baylis et. al. (2013: 115-169). |
5 | Uluslararası Güvenliğin Güncel Meseleleri I: Terörizm, Ayaklanma, Organize Suç | Baylis et. al. (2013: 173-212). |
6 | Uluslararası Güvenliğin Güncel Meseleleri II: KİS, Nükler Silahların Yayılması | Baylis et. al. (2013: 213-229). |
7 | Uluslararası Güvenliğin Güncel Meseleleri III: Anavatan Güvenliği | Baylis et. al. (2013: 267-319). |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel Yaklaşımlar I | Columba and Vaughan-Williams (2010: 17-46). |
10 | Eleştirel Yaklaşımlar II | Columba and Vaughan-Williams (2010: 47-88). |
11 | Uluslararası Güvenliğin Yeni Gündemi | Baylis et. al. (2013: 323-357). |
12 | Savaşın Geleceği (var mı?) | Guatam (2013); Basevich (2012) |
13 | Güvenlik Çalışmalarının Geleceği (var mı?) | Baylis et. al. (2013: 377-392). |
14 | Genel Değerlendirme |
Baylis, J., J. J. Wirtz and C. S. Gray (eds.), (2013), Strategy in the Contemporary World: An Introduction to Strategic Studies, Fourth Edition, Oxford: OUP. P. Columba and N. Vaughan-Williams (2010), Critical Security Studies: An Introduction, London and New York. |
- Fearon, James D. “Rationalist Explanations for War.” International Organization, vol. 49, no. 3, 1995, pp. 379–414. JSTOR, JSTOR, www.jstor.org/stable/2706903. - Mearsheimer, John J. "Structural realism." International relations theories: Discipline and diversity 83 (2007). - Waltz, Kenneth N. "The origins of war in neorealist theory." The Journal of Interdisciplinary History 18.4 (1988): 615-628. - Austin Carson, \Facing O and Saving Face: Covert Intervention and Escalation Management in the Korean War," International Organization 70:1 (2016), pp.103-31. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 0 | 0 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 4.3 | 60.2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25.3 | 25.3 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OC2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OC3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OC4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OC5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |