Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu ders film yapımını pre-prodüksiyon aşamasından post-prodüksiyon aşamasına uzanarak tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders pratik egzersizlerle film yapımı sürecine odaklanmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler, kednileri tarafından yazılıp çekilen bir kısa filmde işbirliği içinde çalışacaklardır. Tüm ekibin sorumlulukları, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarında örneklerle açıklanacaktır. Öğrenciler birçok yaratıcı işte görev alacaklardır. Kendi hikâyeleri sinematografik dile dökmeyi, senaryo yazmayı, proje sunumunu, aktörle çalışmayı ve bir kısa filmin nasıl çekileceğini öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kişisel bir hikâyeden başlayarak film projesi geliştirebilir.
- 2- Oyuncular ve ekiple yönetmen olarak iletişim kurabilir.
- 3- Grup içerisinde çalışabilir.
- 4- İlk fikirden gösterim sürecine kadar bir filmi üretebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Bir cümleyle başlayarak, kişisel bir hikâyeyi anlatmanın temelleri. Yönetme ve yönetilme egzersizleri |
Yok |
2 |
Bir hikâyeyi tek bir resimle sunma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 |
Logline sunumları |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 |
Gruplar hâlinde senaryo üzerine çalışma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 |
Filmin Kurgulanması |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 |
Sinopsis Sunumu |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 |
Yapım 1 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 |
Yapım 2 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 |
Vize |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 |
Oyuncu Seçmeleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 |
Kurgu ve Post-prodüksiyon |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu ders film yapımını pre-prodüksiyon aşamasından post-prodüksiyon aşamasına uzanarak tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders pratik egzersizlerle film yapımı sürecine odaklanmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler, kednileri tarafından yazılıp çekilen bir kısa filmde işbirliği içinde çalışacaklardır. Tüm ekibin sorumlulukları, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarında örneklerle açıklanacaktır. Öğrenciler birçok yaratıcı işte görev alacaklardır. Kendi hikâyeleri sinematografik dile dökmeyi, senaryo yazmayı, proje sunumunu, aktörle çalışmayı ve bir kısa filmin nasıl çekileceğini öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kişisel bir hikâyeden başlayarak film projesi geliştirebilir.
- 2- Oyuncular ve ekiple yönetmen olarak iletişim kurabilir.
- 3- Grup içerisinde çalışabilir.
- 4- İlk fikirden gösterim sürecine kadar bir filmi üretebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Bir cümleyle başlayarak, kişisel bir hikâyeyi anlatmanın temelleri. Yönetme ve yönetilme egzersizleri |
Yok |
2 |
Bir hikâyeyi tek bir resimle sunma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 |
Logline sunumları |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 |
Gruplar hâlinde senaryo üzerine çalışma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 |
Filmin Kurgulanması |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 |
Sinopsis Sunumu |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 |
Yapım 1 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 |
Yapım 2 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 |
Vize |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 |
Oyuncu Seçmeleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 |
Kurgu ve Post-prodüksiyon |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek