DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Film Yapımına Giriş |
FTV 501 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu ders film yapımını pre-prodüksiyon aşamasından post-prodüksiyon aşamasına uzanarak tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders pratik egzersizlerle film yapımı sürecine odaklanmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler, kednileri tarafından yazılıp çekilen bir kısa filmde işbirliği içinde çalışacaklardır. Tüm ekibin sorumlulukları, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarında örneklerle açıklanacaktır. Öğrenciler birçok yaratıcı işte görev alacaklardır. Kendi hikâyeleri sinematografik dile dökmeyi, senaryo yazmayı, proje sunumunu, aktörle çalışmayı ve bir kısa filmin nasıl çekileceğini öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kişisel bir hikâyeden başlayarak film projesi geliştirebilir.
- 2- Oyuncular ve ekiple yönetmen olarak iletişim kurabilir.
- 3- Grup içerisinde çalışabilir.
- 4- İlk fikirden gösterim sürecine kadar bir filmi üretebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Bir cümleyle başlayarak, kişisel bir hikâyeyi anlatmanın temelleri. Yönetme ve yönetilme egzersizleri |
Yok |
2 |
Bir hikâyeyi tek bir resimle sunma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 |
Logline sunumları |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 |
Gruplar hâlinde senaryo üzerine çalışma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 |
Filmin Kurgulanması |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 |
Sinopsis Sunumu |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 |
Yapım 1 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 |
Yapım 2 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 |
Vize |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 |
Oyuncu Seçmeleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 |
Kurgu ve Post-prodüksiyon |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Sinema Dersleri: Memet Baydur, İletişim Yayınları How to read film: James Monaco, Oğlak Yayınları (Bir Film Nasıl Okunur?) Rol Yapmayın Lütfen: Eric Morris, Alfa Yayınları |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 55.5 | 55.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Film Yapımına Giriş |
FTV 501 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: |
Bu ders film yapımını pre-prodüksiyon aşamasından post-prodüksiyon aşamasına uzanarak tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders pratik egzersizlerle film yapımı sürecine odaklanmaktadır. Dönem boyunca öğrenciler, kednileri tarafından yazılıp çekilen bir kısa filmde işbirliği içinde çalışacaklardır. Tüm ekibin sorumlulukları, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarında örneklerle açıklanacaktır. Öğrenciler birçok yaratıcı işte görev alacaklardır. Kendi hikâyeleri sinematografik dile dökmeyi, senaryo yazmayı, proje sunumunu, aktörle çalışmayı ve bir kısa filmin nasıl çekileceğini öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kişisel bir hikâyeden başlayarak film projesi geliştirebilir.
- 2- Oyuncular ve ekiple yönetmen olarak iletişim kurabilir.
- 3- Grup içerisinde çalışabilir.
- 4- İlk fikirden gösterim sürecine kadar bir filmi üretebilir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımlı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Bir cümleyle başlayarak, kişisel bir hikâyeyi anlatmanın temelleri. Yönetme ve yönetilme egzersizleri |
Yok |
2 |
Bir hikâyeyi tek bir resimle sunma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 |
Logline sunumları |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 |
Gruplar hâlinde senaryo üzerine çalışma |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 |
Filmin Kurgulanması |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 |
Sinopsis Sunumu |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 |
Yapım 1 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 |
Yapım 2 |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 |
Vize |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 |
Oyuncu Seçmeleri |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 |
Çekim |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 |
Kurgu ve Post-prodüksiyon |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Sinema Dersleri: Memet Baydur, İletişim Yayınları How to read film: James Monaco, Oğlak Yayınları (Bir Film Nasıl Okunur?) Rol Yapmayın Lütfen: Eric Morris, Alfa Yayınları |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 55.5 | 55.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek