Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Görüntü Yönetmenliği | FTV 505 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Sinema ve Televizyon |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Defne TÜZÜN |
Dersin Amacı: | 1. Ders, sinematografinin prinsipleri ve teknik inceliklikleri hakkında, çerçeve, kompozisyon, kamera harekatları, alan derinliği ve ışık gibi faktörleri inceleyerek öğrencilere temel bir anlayış kazandırır. 2. Ders, öğrencilere bazı önemli görüntü yönetmenlerinin çalışmalarını tanıtır. 3. Ders, sinematografinin sanatsal ve kuramsal boyutlarını keşfetmeyi amaçlar. 4. Ders, öğrencilerin sinematografiyi ve görsel anlatımı, estetik açıdan değerlendirebilmek için gerekli eleştirel metotları edinmelerine imkan sunar. |
Dersin İçeriği: | Ders, sinematografi hakkında teorik bilgileri ve sinematografinin işleyiş mekaniği, pratiği, ve uygulamalarına ilişkin sorunlar ile çözümlerin araştırılmasını kapsar. Ayrıca, derste bazı görüntü yönetmenlerinin seçilmiş işlerinden örnekler incelenir ve tartışılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı ve Uygulamalı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Preprodüksiyon Planlaması, Recee ve Güvenlik | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
3 | Estetik ve Filmin Temelleri | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
4 | Hikâye Anlatımında Lens | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
5 | Kompozisyon Boyutlar | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
6 | Hareket | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
7 | Müzik Videolarının Teslimi | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
8 | Görsel Tahayyülde Işıklandırma | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
9 | Özel Efektler | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
10 | Reklam Filmlerinin Teslimi | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
11 | Renk ve Kontrast | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
12 | Projelerin Sunulması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
13 | Projelerin Sunulması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
14 | Final Projelerinin İzlenmesi ve Tartışılması | Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi |
1.`Cinematography` by Blain Brown 2. `Cinematography` by Kris Malkiewicz 3. `The 5`C`s of Cinematography` by JosephV.Mascelli |
1.The Filmmaker`s handbook by Steve Ascher and Edward Pincus 2. The Camera Assistant by Douglas Hart 3. Hands Manual for Cinematographers by David Samuelson 4. American Cinematographer Magazine |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 17 | 68 |
Final Sınavı | 1 | 77.5 | 77.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |